71-годишният стажант

71-годишният стажант

Вашата рекламна агенция би ли назначила пенсионер в програмите си за летен стаж?

В бизнес, обсебен от модерната вълна да се поглъщат "най-горещите" млади таланти и който се стреми "да стимулира дигиталното изживяване" повечето фирми вероятно не биха го сторили. Но 71-годишният американец Дъг Маккинли опроверга правилото. За неговото начинание разказа американското списание AdvertisingAge. Историята е следната:

Всъщност Маккинли не е кой да е. През 2012 г. той е професор по реклама в университета "Брайгъм Янг" в САЩ и бивш собственик на агенция. Тогава решава да се пробва да стажува в рекламна агенция, защото вярвал, че никога не е късно да опиташ нещо ново. И предлага да се включи в летните стажантски обучения в базираната в Далас група Richards Group. 

"Индустрията се движи бързо, а академията дори не се доближава до идеята за тази скорост", коментира той, сравнявайки темпото на промените в рекламния учебен план с "бързина на топенето на ледник". "Единственият начин да открия дали вършим възможно най-доброто в обучението на студентите не беше с повече изследователски труд, а като отида да поработя в агенция. Имаше нещо в мен, което ми каза "Ти си стар. Можеш ли да бъдеш 71-годишен копирайтър и да се състезаваш с тези деца, насред тази индустрия със забързано темпо, за която обучаваш студентите", каза той. Въпреки това, решава да се свърже с приятел, завършил университета, който бил дългогодишен сътрудник в рекламната група. Не се познавали добре – били се срещали веднъж, но Маккинли му обяснил мотивацията си и кандидатствал за неплатен двумесечен стаж през лятото. Университетът помогнал с част от покриването на разходите по инициативата. Вероятно имало значение да го вземат и обстоятелството, че изпълнителният директор на Richards Group - Стан Ричардс, бил на 80.

След като го, одобрили имало и едно последно препятствие преди да се впусне в авантюрата – 71-годишният Маккинли трябвало да убеди съпругата си да го последва в Далас. Но и с това се справил. През 2012 г. пристигнал в агенцията и се озовал "сред служители, които не знаеха много добре какво да правят с мен", разказва професорът. "Хората ме гледаха и се питаха "Той е стар, той е копирайтър и е професор, наистина ли?“, допълва.

Но след като му дали поле за изява, Маккинли се доказал като личност, която може да добавя стойност. Все пак, имал опит като като копирайтър в General Electric, работил в агенцията Wilson Haight & Welch в Ню Ингланд в началото на 70-те години и освен това известно време управлявал собствена рекламна фирма в Кънектикът - McKinlay Advertising. Тя се занимавала с B2B маркетинг и клиенти, предлагащи потребителски стоки. Оборотът й достигнал 30 милиона, след което през 1999 г. университетът го помолил да започне преподавателска дейност в областта.

По време на лятото си в Richards Group, на Маккинли били дадени задачи за двама клиенти - Orkin и AAA. За да се сдобие с най-добрия опит, агенцията му назначила метор – 25-годишния криейтив Скайлър Тайът. "Всички си донасяха компютрите Macbook Pro и iPhone-ите. Вътре и навън търсеха визуалните активи на компютрите си", впечатлява се професорът. Той си дал сметка, че вероятно по-рано е бил твърде критичен към служителите. "Всъщност, никой не ме мислеше за старче, което не знае пътя си и що е то употреба на социалните медии", казва той, като в същото време се определя като "пасивен потребител" на сайтовете за комуникация. Не използва много Facebook и Instagram, въпреки че в LinkedIn имал към 2012 г. 1000 контакта, което е доста.

За финал, Маккинли изразява надежда, че и други преподаватели по масови комуникации в университетите ще последват примера му със сверяването на часовника с реалната рекламна среда.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Unilever разработи дизайнерско звено, базирано на изкуствен интелект
На днешната дата, 19 юли. Рождениците днес
Радев: Правителството е декор на дуото Пеевски-Борисов, а правосъдието е избирателно
Три начина за справяне със стреса на работното място
Чехия прие закон, който определя пет години затвор за комунистическа пропаганда
Президент на Иран си взе такси, след като заредиха колите от кортежа му с разреден бензин
На фокус през следващите седем дни: Избори, лихви и финансови отчети
Бившият шеф на УЕФА и легендарен футболист Мишел Платини беше обран в дома си край Марсилия