“Данните могат да докажат, но и да откажат” - журито на Effie® Awards България се фокусира върху стратегии и измерими резултати

“Данните могат да докажат, но и да откажат” - журито на Effie® Awards България се фокусира върху стратегии и измерими резултати

Разнородните членове гарантират цялостна оценка на ефективността на кампаниите

22-ма доказани професионалисти, представители на комуникационни агенции, рекламодатели, медии, агенции за пазарни проучвания и независими консултанти ще определят победителите в престижния конкурс Effie Awards България 2024. Конкурсът е международно признат и отличава най-ефективните маркетингови комуникации, като се фокусира върху кампании с измерими резултати и иновативни решения. За поредна година, Effie Awards ще бъде платформа, на която агенции и търговски марки ще се съревновават за признание на техните най-успешни маркетингови усилия.

Тази година към разнообразието от категории влизат и две нови категории - Business-to-Business и Digital. Така фокусът върху дигитализацията и иновациите е още по-силен с акцент върху най-ефективните примери за използване на данни, технологии и всички форми на творчество, които увеличават максимално ангажираността на потребителите, като изкуствен интелект, инфлуенсър маркетинг, социални мрежи и маркетинг, насочен към резултатите (Performance Marketing). Заявките, подадени за участие, ще бъдат оценявани през октомври и ноември, а победителите ще бъдат обявени на официалната гала церемония на 28 ноември.

Един от основните стълбове на конкурса Effie Awards е силният състав на журито. С включването на специалисти с богат и доказан опит в маркетинговите комуникации, Effie гарантира, че оценката на кампаниите е обективна, професионална и всеобхватна. Попитахме членове на журито с богат опит в конкурса какво е основното, на което държат в работата си по време на журиране и защо.

Разказването на история: ключов фактор за успех

Членовете на журито подчертават, че разказването на една кампания като история е съществена част от нейния успех. Зорница Тодорова, мениджър за България на New Age Media/Cinema City, споделя: "Журито, като разнородна целева аудитория, е едно от най-важните качества на наградите Effie, защото преценката на ефективността е цялостна. Така, както ние гледаме на една заявка от всички ъгли, за да дадем цялостна оценка доколко една кампания е била ефективна."

Тодорова също така отбелязва: "Измеримостта е ключова за оценката на ефективността. Българските заявки по традиция демонстрират силен фокус върху постигането на конкретни и измерими цели, като реализирани продажби. Въпреки това, истинската стойност на продажбите идва, когато те допринасят за дългосрочното развитие на бранда и ангажират потребителите на по-дълбоко ниво. Ефективните кампании не просто водят до продажби – те изграждат връзка с аудиторията и гарантират устойчиво въздействие."

Журито като балансьор между креативност и стратегия

Един от основните принципи на Effie Awards е, че креативността трябва да бъде подкрепена със силна стратегия и постижими цели. Друг член на журито, Анастасия Томешкова, директор Бизнес трансформации в  BrandWorks, част от Publicis Groupe България, подчертава, че силната стратегия стои в основата на всяка успешна кампания.

"Това, за което следим, са постижими цели и резултати, инсайт, който да води до действие, и стратегическа идея. Креативността е важна, но когато е подплатена със стратегия, резултатите са много по-добри."

Тя отбелязва, че описването на една кампания трябва да е ясно и последователно, за да може журито лесно да проследи хода на събитията и постигнатите резултати. "Способността да разкажеш историята на бранда, като изведеш на преден план контекста и стратегическата насоченост, е също толкова важна, колкото и самите резултати."

Успешно представената заявка е тази, която не оставя място за чудене. "Доброто изложение много улеснява журито.", отбелязва Анастасия Томешкова и допълва: "Effie е оценка за ефективност и атестация за добре свършена работа. Конкурсът провокира висок стандарт, което е ключово за развитието на индустрията и хората в нея."

Марчела Абрашева, регионален управляващ директор на Kantar за Югоизточна Европа, която е един от най-дългогодишните членове на журито,  подчертава важността на данните, използвани в заявките: „Добре разказаната история е важна, но заявката трябва да показва и измерими цели и  резултати –  базирани на  съответстващи данни. Контекстът на кампанията - тенденции на пазара, потребители, конкуренти -  също е важен, за да можем да оценим по достойнство мащаба на постигнатия успех.” Нейното мнение отразява едно от основните изисквания на журито – всяка заявка трябва да демонстрира ясна и измерима стойност.

„Данните могат да докажат, но могат и да откажат“ - продължава Марчела Абрашева. – „Когато се представят данни,  дори детайлите често показват доколко те са реално свързани с резултатите и значението им. Например, ясно посоченият период, мерните единици, базата на показаните стойности , използваният източник. Зад ръст, например, от 10%, могат да стоят както много високи количествени постижения, така и 10 единици, станали 11.   Всъщност и двете  могат да са валиден висок резултат,  само когато  са  прозрачно описани и добре обосновани  в контекста на категорията, марката и бизнес случая.“

Effie Awards България 2024 продължава да задава високи стандарти в маркетинговите комуникации, като насърчава кампании с ясни стратегии и измерими резултати. Журито играе решаваща роля в този процес, оценявайки кампаниите не само по креативност, но и по тяхната ефективност и дългосрочна стойност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон