Имате поща

Имате поща

Георги Иванов е създател и творчески директор на комуникационна агенция Ideas Lab, която основава през 2010-а година след 16-годишен професионален път в рекламата в две международни агенции с представителство в България. Вярва, че креативните идеи движат света и хората. През 2022-а заедно с екипа на Ideas Lab създава първата българска автоматизирана платформа за имейл маркетинг кампании на български езикideas Desk.

Първият имейл е изпратен преди повече от 50 години. Според Statista по цял свят се изпращат средно по 330 милиона мейла дневно. Какво смятате, че е най-важно, за да бъде един мейл не само отворен, но и прочетен?

Това е въпрос за милиони както се казва. Цяла индустрия работи за това да изследва човешките нагласи, емоции и реакции към различни комуникационни послания, за да може бизнесът да стига до клиента възможно най-лесно.

От нашия опит, включващ над 150 кампании годишно, мога да очертая няколко неща. Първо, най-важен е подателят и доколко компаниите имат връзка с него. Съветваме брандовете, с които работим, да правят възможно най-много, за да опознаят своите клиенти и чрез всичките си канали, включително имейл маркетинга, да им говорят искрено, по същество и ако може с хумор.

След подателя важно поле е Subject. Често тук се слага някаква генерална фраза, а колкото по-лично спрямо нуждите на аудиторията си говорите, толкова по-голям успех бихте имали. Моят съвет е: тествайте. Само така ще стигнете до правилния за вас подход.

Днес има много и различни начини за реклама на продукти и услуги. Какви са предимствата на имейл маркетинга?

Предимствата са много и в световен мащаб това е един от най-предпочитаните канали, защото има много добра проследяемост и статистика за брой доставени – отворени – довели до действие писма. Изключително ниска цена на брой контакт. Възможност за прецизно таргетиране както по време – ден и час, така и по допълнителни критерии. Екология – за разлика например от билбордовете, хартиените брошури и листовки, имейлите имат почти нулев отпечатък върху природата.  

Практически използвайки имейлинг платформа, като например Ideas Desk, която създадохме с цел малкият и среден бизнес да може лесно и бързо да включи и използва този канал самостоятелно, няма ограничение за броя изпратени писма – всичко зависи от базата с контакти на клиента, които могат да бъдат 100 или 10 000 и ценовата инвестиция остава непроменена.

Каква възвръщаемост на инвестицията постигат вашите клиенти, ползвайки новия ви продукт Ideas Desk? Защо решихте да го стартирате тази година?

Ideas Desk се роди в отговор на нуждите на малкия бизнес от платформа на български език, която да е лесна за управление, напълно автоматизирана и бюджетна. На практика всеки, без нужда от специални познания, може да създаде своя кампания, изпращайки снимки, текст и послание или оферта. Ние обработвамe подадената информация до 24 часа, създаваме дизайн с избор от 3 темплейта и след получаване на база данни с контакти, изпращаме писмото. Разбира се, при нужда от допълнителна консултация – също сме насреща.

Като говорим за възвръщаемост информацията за конкретен клиент или кампания е конфиденциална, но като цяло процентите се движат между 25-40% за отваряне на писмата и между 1.5-10% за кликове, водещи до посещение на сайт. Разбира се всичко зависи от конкретния случай, доколко едно предложение е уникално и дали достъпът до него е само през конкретния канал – имейлинга.

Кои индустрии смятате, че постигат най-добри резултати при ползването на имейл маркетинг платформи?

Буквално всеки бизнес може да постига добри резултати, ако има постоянство и развива този канал. Всички индустрии, които осъществяват онлайн продажби имат огромен потенциал да правят успешни имейлинг кампании. И те го правят. Нашият фокус с Ideas Desk е насочен и към бизнесите, които нямат опит и голям маркетинг екип.

Един от най-важните показатели за успех е постигнатият open rate (процент отворени мейли). Как с Ideas Desk постигате добър open rate? 

Open rate-a e 95% функция на subject line-а и 5% функция на имейл адреса на подателя. Има някои стратегически съвета за успешни имейл кампании, които всеки може да следва (виж на финала). Нашата стратегия е лесното ползване на платформата плюс допълнително обучение на настоящите ни и потенциални клиенти по различни теми като как да съберат добра база данни, как да предлагат своите оферти, как да пишат събджекти. Макар че услугата е напълно автоматизирана, винаги сме до тях с опита и познанията си. Скоро ще стартираме и видео канала на Ideas Desk  с безплатни уроци и съвети как да правим успешни имейл кампании, разбира се на български език.

Кои са другите важни показатели, които трябва да се следят при една имейл кампания и как Ideas Desk помага за подобряването им?

Както вече споменах един от важните показатели e CTA rate или как от писмото да стигнеш до сайта на изпращача и да разгледаш предложенията там, и това важи не само за имейлинг кампаниите, а и за повечето форми на дигитална реклама. Тук ние съветваме нашите клиенти съобразно темата на комуникацията, но като цяло разликата между спам и полезен имейл е много малка.

Да кажем, че имате онлайн магазин за автомобилни гуми. Спам би било, когато комуникирате с клиентите си, че предлагате всички автомобилни марки гуми в онлайн магазина си. Няма да е спам обаче, ако кажете, че само за получателите на този мейл има допълнителна 5% отстъпка при покупка на гуми в определен срок. Така получателят на писмото от една страна се чувства поласкан от вниманието, а от друга получава специална допълнителна отстъпка и избира вашите гуми пред тези на конкурента.

Освен честотата на отваряне и на кликване има и няколко други показатели, които не бива да бъдат пренебрегвани като доставка и скорост на доставка, IP репутация, процент на реализация и ROI.

Какво място смятате, че ще имат имейл платформите в маркетинговия микс на компаниите през следващите години? Кои са съветите за успешна кампания, които бихте дали?

Водещо място. В момента има около 4 млрд. потребители на имейлинг в световен мащаб. Нуждата от директна комуникация с клиента е много важна и тя се осъществява освен реално и по всички дигитални канали, включително с писма. От друга страна, самите клиенти не винаги имат желание да предоставят имейл адресите си на компаниите, от които потребяват стоки и услуги. Затова е много важно при всеки един досег с дадената марка или компания, клиентът да е поне толкова доволен, че да няма проблем да остави имейла си. В днешния дигитален свят имейл комуникацията е основен начин за общуване от разстояние, по-евтин и достъпен е от разговор по телефона и получателят сам избира кога да прочете писмото.

А 5 съвета за успешен имейл маркетинг са следните:

  • Използвайте привлекателни оферти, с които да изграждате своята база от контакти;
  • Периодично обновявайте своите листи: на 6-12 месеца премахнете тези, които не отварят имейлите ви;
  • Изпращайте контекстуални имейли, които да предизвикват интерес. Така повишавате IP репутацията си;
  • Персонализирайте имейлите си чрез сегментиране на база на действията и интересите на потребителите;
  • Включете стратегия за намаляване на отписванията. Включително не купувайте или не използвайте списъци на други компании.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 15 юли. Имен ден празнуват Владимир, Владимира, Влади, Владо
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
Тръмп обяви оръжие за Украйна за милиарди и заплаши Русия с мита от около 100%, ако до 50 дни няма споразумение
България е сред най-засегнатите от климатичните промени държави в Европа
Преходът към еврото вече започна: Левовите банкноти в обращение намаляват с 6% от началото на 2025 година
Върховният съд на САЩ даде зелена светлина за закриване на министерството на образованието
Великите слушатели използват три думи, за да пробият защитната черупка на събеседниците си
Годишната инфлация в България се ускори до 4.4%