Учени: Интелигентните хора се разсейват по-лесно на работното място
Да се разсейвате лесно докато вършите служебните си задължения звучи като нещо лошо, но може би има лъч в края на тунела от ежедневни офис неволи, пише британският вестник Telegraph.
Служителите, които често имат проблеми с концентрацията, може би превъзхождат интелектуално своите колеги, сочи ново проучване.
Учени смятат, че интелигентните личности се разсейват по-лесно заради всички страхотни идеи, които се въртят в главите им.
Най-умните трудно подреждат приоритетите си, а разсейващите фактори потенциално водят до „чувство на неадекватност и неспособност за справяне с работния товар като цяло“, смята психиатърът д-р Нед Халауел.
Той-добавя, че най-блестящите умове често не успяват да оправдаят собствените си очаквания, както и тези на шефа.
"Работодателите винаги търсят най-интелигентните кадри, но множеството разсейващи фактори и отговорности засягат умните хора също толкова, колкото всички останали, ако не и повече“, обяснява Бостиян Любиц, вицепрезидент на Steelcase и издател на проучването.
“Начините ни на работа се променят по-бързо от когато и да било и мозъкът бива подложен на стрес и странични влияния, които могат да предизвикат претоварване. Статистиката сочи, че разсейващите фактори на работното място се увеличават.“
Изследването е проведено сред 10 000 служители от 17 държави и разкрива още, че нарастващата употреба на технологии на работното място пречи на концентрацията на персонала, като средностатистическият офис работник се разсейва веднъж на всеки три минути.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.