Нова инициатива набира доброволци да преподават финансова грамотност в училищата

Manager News

У нас няма редовни изследвания на финансовата грамотност, но данните от наличните проучвания очертават тревожна картина. Масово, хората са слабо подготвени по финансовите въпроси и се затрудняват при взимането на информирани решения. Близо половината българи се считат за финансово неграмотни, а сред младежите на 16-17 г. този процент е още по-висок.

Стъпка към промяната на тази тревожна статистика е стартирането на нова образователна инициатива „Финанси 404“. Проектът има за цел със серия от лекции в класните стаи да събуди интерес у децата – от най-малките, до най-големите, от 1 до 12 клас, към управлението на парите като се започне още от джобните, които родителите им дават, да им даде достатъчно информация за възможностите и изборите, да ги научи да разбират как работят банките, какво представляват инвестициите, кредитите, застрахователните услуги и данъците. За целта финансисти, бизнесмени и предприемачи ще гостуват в училищата, за да споделят с децата своята убеденост, че финансовата грамотност е ключово умение за всеки съвременен човек. Организацията на инициативата се поема от LeadersPlay с помощта на екип от доброволци.

Връзката между училищата и лекторите се осъществява на сайта „Финанси 404“ , където могат да се регистрират и двете страни. Всеки лектор гостува в избрано от него учебно заведение от списъка на заявилите желание за участие. След предварителна договорка за удобното време, той посещава училището и в рамките на 1 учебен час изнася своята беседа, посветена на финансовата грамотност.

В инициативата могат да се запишат за участие всички български училища, без значение от техния профил и насоченост. Паралелно с това върви и набиране на екип от доброволци - представители на различни компании в България. Тъй като кампанията не е комерсиална, LeadersPlay поема изцяло финансирането около организацията, а трудът на лекторите е безвъзмезден. „Не набираме спонсори, а търсим партньори, запалени от идеята.“, уточняват организаторите.

Сред първите партньори на идеята са инициативата “Бъдещето е код”, зад която стоят Дигитална национална коалиция и Димитър Димитров, фондация Bauersachs, Кирил Янчев от Raiffeisenbank и Владислав Димитров от buzzinezzman.com. В момента комуникираме и с редица водещи компании в България, които проявяват силен интерес към кампанията и ще се включат в нея.

На сайта на кампанията вече са регистрирани и 16 училища. Сред тях са Езикова гимназия „Гео Милев“ от Добрич, Спортно училище „Димитър Рохов“ от Сливен, Природо-математическа гимназия „Иван Вазов“ от Димитровград, СОУ „Черноризец Храбър“ от Пловдив и други.

Кампанията ще продължи до края на юни тази година.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Няма решение на Европейския съд по жалба срещу приемането на България в еврозоната
Шефът на ЕК Фон дер Лайен и канцлера Мерц не успяха да осигурят съгласие на Белгия за руските активи
Бивш висш агент на DEA обвинен за пране на милиони долари за мексикански наркокартел
Без съществени резултати от двудневните консултации между САЩ и Украйна в Маями
Вицепремиерът Зафиров: Оставка на правителството в момента не е на дневен ред
На днешната дата, 6 декември. Никулден
МФ публикува новия проектобюджет в полунощ: И приходите, и разходите са занижени с малко над 1 милиард евро
МААЕ съобщи, че защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон