Акциите на Tencent и NetEase се сринаха заради нови насоки за разходите за онлайн игри в Китай
Акциите на Tencent и NetEase се сринаха в петък, след като Пекин публикува проект на насоки, насочени към ограничаване на стимулите, които биха могли да доведат до отделяне на много време за играене на видеоигри и големи разходи в тази сфера, пише Си Ен Би Си.
Китайската национална администрация по печата и публикациите публикува новите проектонасоки по време на търговията тази сутрин, потапяйки листнатите в Хонконг акции на двете китайски компании.
Към 9:30 часа българско време цената на книжата на Tencent се бе понижила с 12,54% до 273,40 хонконгски долара, което е най-ниското ниво от края на ноември 2023 г. Акциите на NetEase поевтиняха с 25,46% до 120,60 хонконгски долара за акция.
Това се сравнява със загубата от 1,42% на индекса Hang Seng и спада от 1,64% на индекса на китайските предприятия на най-големите офшорни компании със сини чипове, регистрирани в Хонг Конг.
Новите правила на практика ще определят лимити на разходите за онлайн игри. Сега на онлайн игрите ще бъде забранено да дават награди на играчите, ако влизат всеки ден, ако харчат в играта за първи път или ако харчат няколко пъти последователно – често срещани механизми за стимулиране на покупките в онлайн игри, пише Ройтерс.
Според Стивън Люнг, изпълнителен директор на институционалните продажби в брокера UOB Kay Hian в Хонконг, спадът на акциите не се дължи толкова на самите правила, колкото на политическия риск. „Хората смятаха, че този вид риск вече е приключил и бяха започнали отново да се фокусират на фундаментите. Това много вреди на доверието“, добави той.
С годините Пекин става все по-твърд по отношение на видеоигрите. През 2021 г. Китай постави строг лимит на времето, което играчи под 18-годишна възраст могат да отделят, и спря одобренията на нови видеоигри за около 8 месеца, като се позова на опасения за пристрастяването към игрите.
Въпреки че репресиите официално приключиха миналата година с възобновяването на одобренията за нови игри, регулаторите продължиха да налагат ограничения, за да намалят разходите „в играта“.
Новите правила, разкрити в петък, са най-ясните разпоредби, насочени към ограничаване на разходите по време на игра. Освен забраната на някои типове награди за харчене, от игрите също се изисква да определят лимити на портфейли за разходи по време на игра.
Но новите правила включват и предложение, което се очаква да бъде приветствано от индустрията, изискващо регулаторите да обработват одобренията за игри в рамките на 60 дни. Те също така отразяват опасенията на Пекин относно потребителските данни, изисквайки издателите на игри да ги съхраняват на своите сървъри в Китай.
В резултат на репресиите на Пекин срещу сектора през 2021 г., 2022 г. беше най-трудната година в игралната индустрия в Китай, тъй като общите приходи се свиха за първи път.
Пазарът на видеоигри в Китай се върна към растеж тази година, тъй като вътрешните приходи се повишиха с 13% до 303 милиарда юана (42,6 млрд. долара), според индустриалната асоциация CGIGC.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.