Отчетът на Snap изтри 80 млрд. долара от пазарната стойност на компаниите, разчитащи на онлайн реклами

Отчетът на Snap изтри 80 млрд. долара от пазарната стойност на компаниите, разчитащи на онлайн реклами

Акциите на Meta, Alphabet и други компании, които продават онлайн реклами, загубиха около 80 милиарда долара обща пазарна стойност в четвъртък, след като Snap разочарова с лоши тримесечни резултати и предупреди за несигурна перспектива, пише Ройтерс.

На фона на отслабващата икономика, повишената конкуренция от страна на TikTok и скорошните промени в правилата за поверителност на iPhone, компанията зад социалната мрежа Snapchat пропусна целите за приходите за второто тримесечие и предупреди, че даването на прогнози за бъдещето е огромно предизвикателство. Акциите на компанията се сринаха с над 26% в следборсовата търговия, като от началото на 2022 г. те са поевтинели с над 70%.

Тъй като Уолстрийт се тревожи за потенциална рецесия, отчетът на Snap предизвика разпродажби в конкурентни продавачи на интернет реклами. В следборсовата търговия акциите на Meta, Alphabet, Twitter и Pinterest поевтиняхa с 5%, 3%, 2% и 7%.

Днес се очаква финансовият отчет на Twitter, който съди Илон Мъск, за да ги принуди да изпълни обещанието си от април да придобие компанията за 44 млрд. долара. Много анализатори гледат на представянето на акциите на компанията като на мерило за изхода от предстояща съдебна битка, а не толкова на отражение на текущите фундаменти на компанията. Платформата за микроблогинг отмени традиционния си разговор с анализатори, посочвайки „предстоящото придобиване“ на Мъск.

Спадът в акциите на Alphabet намали пазарната й капитализация с над 40 млрд. долара, а загубата на Meta изтри 25 млрд. долара от оценката на компанията на Зукърбърг. Спадът в акциите на Snap изтри 7 милиарда долара от стойността им.

В доклада си Snap каза, че ежедневните активни потребители на социалната мрежа са се увеличили с 18% на годишна база до 347 милиона, надминавайки очакванията на анализаторите.

Но този ръст на потребителите идва в момент, когато клиентите на компаниите за социални мрежи изправени пред висока инфлация и се подготвят за потенциален икономически спад - среда, в която марките харчат по-малко за реклама.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ