​​​​​​​31 244 нови коли си купиха българите през 2018 г.

​​​​​​​31 244 нови коли си купиха българите през 2018 г.

В България за цялата 2018 година продажбите на нови коли са нараснали с 9,9%, до 31 244, докато през декември те са били 2559 или с 16,5% по-малко спрямо декември 2017 година. Това показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA)

Европейският автомобилен пазар е останал стабилен през 2018 година, отчитайки увеличение на продажбите с 0,1 на сто, въпреки спада от 8,4 на сто през декември - четвърти пореден месец понижение, след влизането в сила на новите норми за вредните емисии, което забави производството на някои компании.

Продажбите на нови пътнически коли са достигнали 15,2 милиона (0,1 на сто), което е пета поредна година растеж. Единствено Италия отчита повишаване на декемврийските продажби, с 2 на сто.

Големи различия при годишните продажби съществуват на петте големи европейски пазара: Испания (+7 на сто), Франция (+3 на сто), Германия (-0,2 на сто), Италия (-3,1 на сто) и Великобритания (-6,8 на сто).

Годината е била разделена на два периода - растеж от януари до август, след което рязко забавяне от септември с влизането в сила на новата процедура за сертифициране на колите, въвеждаща по-строги норми за замърсяващите емисии.

Някои автомобилостроители бяха принудени да спрат продажбата на някои модели, не отговарящи на нормите, или да забавят производството, докато се адаптират поточните линии.

Оставайки европейски лидер, германският автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen), включващ Audi, Porsche, Seat и Skoda, отчита забавяне в края на годината със спад на продажбите от 8,7 на сто през декември. Но за 12 месеца е успял да увеличи този обем с 0,9 на сто, а пазарният си дял - с 0,1 пункт до 23 на сто.

Солидно на второ място френският PSA увеличава пазарния си дял с 4 пункта до 16,2 на сто през 2018 година благодарение на доставките на Opel/Vauxhall, купени през 2017 година от General Motors. Peugeot и Citroеn отчитат по над 5 процента увеличение на продажбите благодарение на успеха на гамата високопроходими (градски 4х4).

На трето място на европейския подуим е Renault с пазарен дял от 10,6 процента и 12 на сто увеличение на продажбите на румънските коли на по-ниски цени Dacia след успеха на високопроходимия Duster, което компенсира спада на продажбите на Renault с 3,9 на сто.

Луксозният BMW запазва темпа си на растеж с увеличение на продажбите от 9 на сто.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ