Аеродинамичен, по-икономичен - новият Opel Mokka
Изчистена линия, самоуверено излъчване - такъв е новия Opel Mokka. Но, вече не се задоволява само с това, а добавя към външния си дизайн и забележителни показатели по отношение на аеродинамичната ефективност – встрани от потока на обичайното, но с отлично представяне при срещата с насрещния въздушен поток. Накратко - типично за Opel. Със своя коефициент на въздушно съпротивление (cD) от едва 0,32, новата Mokka се нарежда сред моделите с най-добри аеродинамични показатели в своя пазарен сегмент и се присъединява към прочутите шампиони по аеродинамика на марката - от рекордната Calibra (0,26) до настоящите лидери в своите класове Astra (0,26) и Insignia (0,25).
[[{"fid":"367527","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2405,"width":4133,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Сериозните предизвикателства, породени от политиката за намаляване на емисиоте на CO2, нареждат ефективната аеродинамика сред решенията с най-висок приоритет както в автомобилната индустрия, така и сред потребителите. Ниското въздушно съпротивление означава, че автомобилът се нуждае от по-малко енергия за преодоляване на съпротивлението на насрещния въздушен поток при движение, което от своя страна води до по-нисък разход на гориво и съответно до по-малко количество отделени емисии. Подобно на всички други нови автомобили в гамата на Opel, в процеса на разработка инженерите на германския производител са предприели редица мерки за оптимизация на аеродинамиката на новата Mokka в аеродинамичния тунел на Изследователския институт по автомобилна техника и автомобилни двигатели към университета в Щутгарт. В зависимост от варианта на изпълнение на модела, коефициентът на въздушно съпротивление е намален до отличната стойност от 0,32.
[[{"fid":"367529","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":3780,"width":5669,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
В основата на високата аеродинамична ефективност е малката, едва 2,27 м2 челна площ на каросерията на новата Mokka – фактор, който се влияе положително от изчистения и самоуверен дизайн на новото поколение на модела. С помощта на модерен CFD метод (компютърно моделирана динамика на флуидите - Сomputational Fluid Dynamics) и проява на изключително внимание към всяка малка подробност в аеродинамичния тунел, специалистите по аеродинамика на Opel са успели да сведат коефициента на аеродинамично съпротивление до забележително ниска стойност чрез фини настройки на изпълнението и оформлението на всеки детайл с отношение към подобряването на аеродинамичните характеристики. Оптимизирани са както емблематичния за новата Mokka дизайн Opel Vizor, така и оформлението на предните колони на покрива и външните огледала.
Принос за подобряването на въздушния поток под автомобила има и аеродинамично оформената облицовка на дъното на двигателния отсек и долната част на каросерията. Новата Mokka прави впечатление с малките „перки” от двете страни на задния капак и издължения спойлер върху задния ръб на покрива, спомагащи за намаляване на Стр. 3 завихрянето на въздушния поток, което предизвиква увеличение на въздушното съпротивление. Освен това, спойлерът осигурява допълнителна аеродинамична сила на притискане и върху задния мост, с което подобрява допълнително стабилността на праволинейното движение особено при по-висока скорост.
Аеродинамични завеси и активни аеродинамични щори в предната решетка са сред отличителните нововъведения за повишаване на ефективността и намаляване на съпротивлението.
Аеродинамично оптимизираният нов Opel Mokka е първият модел, който освен новото лице на марката Opel Vizor, носи обновената емблема Opel Blitz и централно разположен надпис на модела върху задния капак. Това е и първият модел на Opel с арматурно табло Pure Panel и изцяло цифрови показания на контролните прибори. И не на последно място, новата Mokka е и първият на Opel, който от момента на пазарната премиера ще се предлага и във вариант с електрическо задвижване наред с гамата от високоефективни двигатели с вътрешно горене.
[[{"fid":"367530","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2160,"width":3840,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.