Акциите на автомобилни производители поевтиняха след съобщения за „дизелгейт“ дела във Великобритания

Акциите на  автомобилни производители поевтиняха след съобщения за „дизелгейт“ дела във Великобритания

Акциите на автомобилни производители поевтиняха след съобщения за „дизелгейт“ дела във Великобритания

Акциите на европейските производители на автомобили се понижиха днес след съобщение, че някои от най-големите компании в света са изправени пред възможни съдебни дела във Великобритания за предполагаемо фалшифициране на тестове за емисии, съобщи CNBC.

Акциитe на немския автомобилен производител Porsche паднаха с над 6%. Германски производители на автомобили, включително BMW, Volkswagen и Мерцедес Бенц  се търгуваха с над 1% по-ниско, докато акциите на шведската Volvo Cars паднаха с 2,7%.

Акциите на френската Valeo и собственикът на Fiat Stellantis се понижиха съответно с 1,6% и 0,3%.

Спадовете идват на фона на днешното решение на ЕС да наложи мита за внос на китайски електрически превозни средства и след като Ройтерс съобщи във вторник, че производителите на автомобили са изправени пред 1,5 милиона „дизелгейт“ дела във Великобритания, които могат да им струват най-малко ₤6 милиарда (7,65 милиарда долара).

Производители, включително Mercedes-Benz и американският производител на автомобили Ford са подвели клиенти относно съответствието на някои превозни средства със стандартите за емисии на азотен оксид, се казва в доклада, цитирайки адвокатите на ищците във Върховния съд на Лондон във вторник.

Говорител на Ford каза пред CNBC, че не виждат „никакви основания“ в твърденията и автомобилният производител „твърдо ще отстоява позицията си срещу тях“. "Нашите превозни средства и двигатели отговарят на всички приложими изисквания за емисии."

Скандалът „Дизелгейт“ пламна за първи път през 2015 г., когато Volkswagen беше хваната да манипулира тестовете за емисии в САЩ. От компанията бяха принудени да признаят, че масово са били инсталирани „дефектни устройства“, за да променят нивата на емисиите на дизеловите автомобили по време на тестване.

През 2020 г. Volkswagen призна, че скандалът е струвал на компанията повече от 31 милиарда евро (33,3 милиарда долара) за глоби и покриване на споразумения.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ