Cruise изтегля близо 1200 роботиксита заради проблеми със спирането

Cruise изтегля близо 1200 роботиксита заради проблеми със спирането

Дъщерната компания на General Motors - Cruise, се съгласи да изтегли близо 1200 роботиксита поради проблеми със спирането, съобщи американският регулатор за безопасност на автомобилите след проучване на безопасността на техните системи за автономно шофиране, предаде Ройтерс.

В резултат на изтеглянето Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) заяви, че се е съгласила да прекрати разследването, започнало през декември 2022 г. след съобщения за двама ранени при три катастрофи.

Приключването на разследването е важна стъпка за Cruise, която полага усилия да увери щатските и федералните служители в безопасността на своите превозни средства и в крайна сметка да възобнови операциите на роботиксита без резервни водачи за безопасност и да поеме клиенти, които плащат.

Компанията обяви, че не е съгласна със заключението на NHTSA, че е необходимо изтегляне, но се е съгласил да го направи, за да разреши разследването.
„Ние се ангажираме да изградим доверие и да увеличим прозрачността по отношение на технологията за автономни превозни средства“, каза говорител на Cruise.

GM каза миналия месец, че ще спре за неопределено време плановете си за използване на самоуправляващия се автомобил Origin, който няма волан. Cruise, заедно с други компании за технологии за самоуправляващи се превозни средства като Alphabet, Waymo и Amazon, беше подложен на сериозен регулаторен контрол поради опасения за безопасността след катастрофи, включващи техните превозни средства.

Cruise също е изправен пред текущи разследвания от Министерството на правосъдието и Комисията за ценни книжа и борси след инцидент миналия октомври, при който едно от неговите роботикси блъсна пешеходка, след като тя беше блъсната от друго превозно средство и я влачи 6 метра.

NHTSA посочи, че превозните средства Cruise са участвали в 10 катастрофи, като четири са довели до наранявания, след анализиране на данни за рязко спиране от 7632 инцидента, управлявани от автоматизираната система за шофиране на Cruise.

В отговор на инцидента през октомври и последвалите разследвания, главният изпълнителен директор на Cruise подаде оставка миналата година и впоследствие General Motors обяви планове за намаляване на разходите за самоуправляващата се единица.

След като спря цялото шофиране след инцидента, компанията през май възобнови контролирано автономно шофиране във Финикс с безопасни шофьори. Комисията за комунални услуги в Калифорния наложи максималната санкция от 112 500 долара на Cruise за това, че не е предоставила своевременно пълна информация на комисията за катастрофата през октомври.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ