„Дизелгейт” е имал поне един полезен ефект

Законодателството на ЕС за отработените газове от превозните средства се е подобрило след скандала "дизелгейт", но все още има предизвикателства, се посочва в оценка на Европейската сметна палата (ЕСП), представена днес.
Отчитат се подобренията в мерките за надзор на пазара, както и възможността производителите да открият нови начини за заобикаляне на изискванията при нововъведените системи за изпитания. Според ЕСП изпитанията, извършвани от независими страни, могат да бъдат ограничени заради високите разходи, с които са свързани.
През 2015 г. несъответствията между измерванията на вредните газове в лабораторни условия и проверките в действителни условия привлякоха силно обществено внимание заради т.нар. скандал "дизелгейт". Тогава стана ясно, че някои автомобилни производители са използвали устройства за промяна на данните, за да отчетат значително по-малко вредни отработени газове при официалните изпитания, в сравнение с истинските равнища на пътя.
Скандалът накара ЕС да ускори вече започналите законодателни инициативи и да предприеме нови действия. Европейският парламент проучи измерването на отделяните от автомобилите газове, а Европейската комисия представи предложения за подобряване на събирането на данни от изпитанията, свързани с работата на автомобилните двигатели.
Бяха въведени много промени и ЕК вече може да проверява работата на националните власти по одобряване на вида, да подлага на изпитания превозните средства, да прекратява временно или да отнема сертификати за одобрение на вида и да налага наказания. Изпитанията на превозните средства в движение сега са задължителни
в държавите от ЕС и могат да се извършват също и от заинтересовани трети страни.
Въведени са нови тестове, с които да се преодолее голямата разлика между равнищата на въглероден двуокис, измерени в лабораторни условия, и отчитаните в истински условия, както и за измерване на равнищата на азотни окиси. Тъй като много от новите правила все още не се прилагат изцяло, рано е да се прави оценка дали проблемите са решени, заключава палатата.
Новите изпитания за измерване на количеството азотни окиси са довели до значително намаляване на тези вещества при работата на нови дизелови автомобили. Ще отнеме известно време, преди да се забележат подобрения, защото ефективността на мерките за надзор на пазара ще зависи от прилагането им от държавите в ЕС, се посочва в документа. Въпреки че законодателството предвижда засилено наблюдение на несъответствието между измерените стойности на азотни окиси в лабораторна и в действителна среда, автомобилостроителите могат да открият нови начини за приспособяване на измерените при изпитанията количества газове спрямо изискванията, отчита палатата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
С лев надолу е стойността на потребителската кошница тази седмица
България |Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Любопитно |6 милиона турци са получили психологическа помощ при бедствия и извънредни ситуации
Свят |МУЗИКАУТОР припомня: Всеки търговски обект с музика подлежи на лицензиране
Общество |Има ли изненадани след срещата Тръмп-Путин?
Политика | Коментари |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 18 до 24 август
Хороскоп |Определиха часа на срещата между Тръмп и Зеленски
Свят |Ремонт на пътя променя движението между София и Перник през Владая
Общество |Може ли промяната на океанските течения да замрази Европа?
Наука и Здраве |Додик: Получих обещание от САЩ, че отношението към Босна и Република Сръбска ще се промени
Свят |Как незрящите ще се ориентират при приемането на еврото?
България |Времето: Предимно слънчево, на места ще превали
България |Израелската икономика се e свила с 3,5% заради войната с Иран
Икономика |

Коментари
Няма въведени кометари.