Електрическите автомобили и цифровата свързаност доминират на изложението в Пекин

 Електрическите автомобили и цифровата свързаност доминират на изложението в Пекин

Електрическите автомобили и цифровата свързаност доминират на изложението в Пекин

Глобални производители на автомобили и стартиращи компании за електромобили представиха нови модели и концептуални автомобили на най-голямото автомобилно изложение в Китай в четвъртък, с акцент върху трансформацията на нацията в основен пазар и производствена база за дигитално свързани превозни средства с нова енергия, съобщи Асошиейтед прес..

Toyota и Nissan обявиха обвързване с големи китайски технологични компании, тъй като се стремят да отговорят на търсенето на клиентите за онлайн свързаност с AI в автомобилите, от приложения за социални медии до функции за автономно шофиране.

Електрическите превозни средства представляват около една четвърт от всички продажби на автомобили в Китай миналата година. Очаква се хибридите, които имат теглени електромобили, да бъдат нарастващ сегмент в бъдеще.

Най-големият производител на електромобили в Китай, BYD, показа два „двурежимни“ plug-in автомобила, които могат да работят или само на електричество, или като хибриди. Другият е хибриден офроуд SUV от луксозната марка Yangwang в диапазона над 1 милион юана ($140 000).

Китайските електромобили, представени от сериите Qin и Han (на BYD), успешно реализираха широкомащабната замяна на традиционните автомобили с гориво и тази тенденция е необратима“, каза Лу Тиен, ръководител на продажбите на моделите Dynasty на BYD. Автомобилите са кръстени на бивши императорски династии.

Ръководител на Chery, по-традиционен китайски производител, предложи по-умерена перспектива. Li Xueyong, заместник генерален мениджър, каза, че те предвиждат бъдеще с 40% превозни средства, работещи с гориво, 30% хибриди и 30% електрически. Компанията планира да разработи както автомобили с гориво, така и автомобили с нова енергия.

BYD се разширява бързо на задграничните пазари, пускайки своя евтин Dolphin Mini, продаван като Seagull в Китай, на пазарите в Латинска Америка тази година. Компанията изгражда фабрика в Бразилия на мястото на бивш завод на Ford, който затвори, когато американският производител напусна страната. Двама други китайски автомобилни производители, включително Chery, вече имат заводи в Бразилия.

BYD представлява 41% от продажбите на EV в Бразилия през първите три месеца на тази година, въпреки че общият брой все още е относително нисък.

В Мексико китайските автомобили преминаха от около 2,6% от пазара през 2021 г. до 19,2% през първото тримесечие на тази година. Повечето от тях бяха превозни средства с бензинов двигател, тъй като има малко станции за зареждане и цената на електричеството го прави скъпо да се прави у дома.

Китайските производители навлизат и в Европа, предизвиквайки безпокойство в някои страни, че представляват потенциална заплаха за европейските производители на автомобили и работните места. ЕС обмисля дали да наложи мита върху произведените в Китай електромобили поради държавните субсидии, които стимулират растежа на индустрията.

Разпространението на производители на електромобили, насърчавано от данъчните облекчения, както и от субсидиите за зелена енергия, предизвика ожесточена ценова война, която се очаква да доведе до разтърсване и консолидация на индустрията през следващите години.

За чуждестранните играчи, освен американския производител на електромобили Tesla, това ги предизвика да ускорят разработването на нови модели електрически автомобили, за да останат конкурентоспособни на най-големия автомобилен пазар в света.

„Нито един друг регион в света няма трансформация на автомобилната индустрия, която да е толкова бърза, колкото в Китай“, каза главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливър Блуме в сряда на събитие, предвещаващо появата му на автомобилното изложение.

Този пазар се превърна в нещо като фитнес център за нас“, каза той. „Трябва да работим по-усилено и по-бързо, за да запазим.“

Други автомобилни производители изразиха подобни настроения. Японският Nissan изпрати много висши ръководители на автомобилното изложение в Пекин, за да усетят от първа ръка скоростта на промяната в Китай, каза президентът на компанията Макото Учида.

Nissan ще подпише меморандум или споразумение с Baidu, китайска търсачка и компания за изкуствен интелект, по-късно в четвъртък. Учида каза, че Nissan трябва да отговори на нуждите на китайските клиенти и скоростта, с която се променя пазарът.

„Ако не можем да направим тези два аспекта, ще бъде много трудно да запазим бизнеса си в Китай“, каза той.

Toyota обяви обвързване с Tencent, производителят на широко използваното приложение за съобщения и електронни плащания WeChat.

Volvo, шведската марка, закупена от китайската група Geely, подчерта по-опростен подход към дигитализацията на своите автомобили.

Вероятно насочвайки се към малко по-възрастната аудитория, компанията каза, че нейният нов електрически SUV EX30 има аудио система и екран на таблета, които са лесни за работа, и използва устойчиви тъкани в своя интериор.

„Ние вярваме, че технологията трябва да се измерва с нейната полезност, а не само с нейната новост“, каза Сяолин Юан, ръководител на Volvo за Азия и Тихия океан.

EX30 ще се продава за 210 000 до 260 000 юана ($29 000 - $36 000) в Китай, съобщи компанията.

Американските марки на изложението включваха Lincoln, Cadillac, Buick и Chevrolet. Ford представи мускулеста визия, свързана с неговата история, разказвайки историята на Mustang и Bronco - които описва като "спортно полезно превозно средство", когато беше пуснато през 1966 г.- и показва най-новите версии на тези модели.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ