ЕНП настоява за смекчаване на забраната за двигателите с вътрешно горене

ЕНП настоява за смекчаване на забраната за двигателите с вътрешно горене

Дясноцентристката Европейска народна партия( EНП) организира кампания за смекчаване на основните политики на ЕС за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO2) от автомобилите, става ясно от проект на позиция, цитиран от Ройтерс.

Исканията на най-голямата политическа група в ЕС, които трябва да бъдат публикувани в сряда, ще увеличат вече нарастващия натиск върху Брюксел от страна на автомобилните производители и националните правителства за спешно подпомагане на закъсалия европейски сектор за производство на автомобили.

В документа на ЕНП се казва, че забраната на ЕС за 2035 г. за продажба на нови автомобили с емисии на СО2 „трябва да бъде отменена“, за да се гарантира, че продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, които работят с биогорива и други алтернативни горива, ще могат да продължат и след тази дата.

Законът следва също така да бъде променен, за да се подкрепят хибридните автомобили, които съдържат електрическа батерия и двигател с вътрешно горене, се казва в проекта. В него се отправя искане към Брюксел да извърши предварителен преглед на политиката за 2035 г. през следващата година, за да се направят тези промени.

Автомобилният сектор в Европа е в смут, като хиляди работни места в автомобилните производители и техните доставчици са застрашени от отслабващото търсене, китайската конкуренция и по-ниските от очакваното продажби на електрически превозни средства.

ЕНП има значително политическо влияние в ръководството на ЕС. Тя е най-голямата група както в Европейския парламент, така и в новата Европейска комисия, където мнозинството от 27-те членове на Комисията, включително председателят Урсула фон дер Лайен, произхождат от групата.

В проектодокумента на ЕНП се казва също, че производителите на автомобили трябва да бъдат защитени от въздействието на по-строгите ограничения за емисиите на CO2 в автомобилите, които ще влязат в сила през следващата година. Някои производители на автомобили предупредиха, че не могат да спазят тези ограничения и се подготвят за потенциални глоби в размер на милиарди евро.

ЕНП предлага отлагане на ограниченията за 2025 г. до 2027 г. или смекчаване на начина, по който се отчита спазването им от производителите на автомобили.
Досега Брюксел се противопоставяше на призивите за отслабване на мерките. През септември ръководителят на ЕС по въпросите на климата Вопке Хукстра заяви, че правилата за климата осигуряват предвидима инвестиционна среда и много компании са информирали ЕС, че са на път да постигнат целите.

Оттогава проблемите на сектора се задълбочиха, като Volkswagen обяви планове за затваряне на заводите си в Германия, а сега автомобилните производители се подготвят за потенциална вълна от мита от страна на бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп.

ЕНП има някои скорошни успехи с други призиви за отслабване на екологичните политики. Миналия месец ЕС отложи с една година приемането на своя забележителен закон за борба с обезлесяването след отпор от страна на ЕНП, промишлеността и правителствата, включително Бразилия и САЩ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Срещата между Тръмп и Путин приключи. Ще има ли сделка?
Може ли промяната на океанските течения да замрази Европа?
Мелания Тръмп изпрати писмо до Путин за отвлечените деца от Украйна
Срещнаха се: Тръмп и Путин дадоха начало на разговорите в Аляска (СНИМКИ)
Тръмп е информирал по телефона Зеленски и лидери от НАТО за срещата си с Путин в Аляска
От Брюксел: Русия не може да наложи вето върху пътя на Украйна към ЕС и НАТО
Васил Терзиев за катастрофата с нощния автобус: Нито една камера или глоба не могат да заменят личната отговорност
Президентът на Украйна ще се срещне с Доналд Тръмп на 18 август