Евтините китайски електромобили карат традиционните автомобилостроители да се фокусират върху цената

Евтините китайски електромобили карат традиционните автомобилостроители да се фокусират върху цената

Евтините китайски електромобили карат традиционните автомобилостроители да се фокусират върху цената

Възходът на евтините китайски електрически превозни средства засили натиска върху традиционните автомобилостроители, които се обърнаха към редица доставчици – от производители на материали за батерии до производители на чипове, за да намалят разходите и да разработят достъпни електромобили по-бързо от предварително планираното, пише Ройтерс.

„Автомобилните производители наистина насочват вниманието си към достъпните превозни средства, знаейки че трябва да го направят, защото в противен случай ще понесат загуба от китайските производители“, каза Анди Палмър, председател на британския стартъп Brill Power, който е разработил хардуер и софтуер за подобряване на ефективността на системата за управление на батерията на EV (електрическо превозно средство).

Палмър, който бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin, каза, че продуктите на Brill Power могат да увеличат пробега на EV с 60% и да позволят използването по-малки батерии. Батерията е най-скъпият компонент в един електрически автомобил.

Страховете от забавяне на търсенето, тъй като електромобилите са скъпи, увеличиха спешността по отношение на намаляването на разходите.

Тази спешност може да се види навсякъде. Renault заяви миналия месец, че планира 40% намаление на цените за своите електромобили, за да достигне ценови паритет с моделите, работещи с изкопаеми горива.

Stellantis изгражда европейски завод с китайската CATL за производство на по-евтини LFP батерии и наскоро представи електрическия SUV Citroen e-C3, който се предлага на цени от 23 300 евро.

Volkswagen и Tesla разработват електромобили с начална цена от 25 000 евро.

Винсънт Плувинейдж, главен изпълнителен директор на базираната в Пало Алто, Калифорния OneD Battery Sciences, каза, че при последните му посещения при европейски автомобилни производители всяка среща е започвала с един и същ рефрен: „Намаляването на разходите сега е по-важно от всичко друго.“

OneD добавя силициеви нанопроводници към графитен аноден материал за EV батерия, за да увеличи обхвата и да намали времето за зареждане. Това може да намали теглото на EV батерията с 20% при същия пробег. General Motors е инвеститор и клиент на OneD.

OneD е разработила производствен процес на сравнително евтини машини, използвани в производството на слънчеви панели, като по думите на Плувинейдж производителите на автомобили не харесват сложни, скъпи нови процеси. Първият тестов завод на OneD ще отвори врати в началото на следващата година.

Базираната в Ходенхаген, Германия Veekim разработи EV двигател с магнити, използвайки форма на ферит или железен прах, вместо редкоземни метали, като автомобилостроители и доставчици тестват технологията за достъпни EV проекти.

Традиционните автомобилостроители искат да намалят употребата на редкоземни елементи, тъй като Китай доминира в добива и обработката. Главният изпълнителен директор на Veekim Питър Зигъл каза, че използването на по-евтини феритни и евтини процеси може да намали цената на EV двигател с 20%. Двигателите могат да струват повече от 500 евро.

Всичко опира до цените

Не само стартиращите компании търсят начини за намаляване на разходите за EV.

Производителят на чипове NXP работи с автомобилостроители, за да намали броя на електронните контролни единици, или иначе казано мини-компютри, в електромобилите, които могат да наброяват между 200 и 300, каза Алън МакОслин, директор по управление на превозни средства и електрификация.

Siemens разработи софтуерна симулация, наречена „цифрови близнаци“, за да намали наполовина скъпото време за разработка на EV.

Всички тези развития са резултат на реакциите на европейските производители на пристигането на по-евтини електромобили от Китай, чиито производители планират още по-евтини модели.

Хечбекът Dolphin на BYD, например, се продава в Обединеното кралство на цени от 26 000 паунда, близо 30% под началната цена за хечбека ID.3 на VW.

Но американските автомобилни производители, донякъде защитени от китайския внос на електромобили чрез субсидии в Закона за намаляване на инфлацията, също търсят начини за създаване на по-достъпни електромобили.

GM заяви, че е спестил милиарди отчасти чрез разработването на по-евтин пакет батерии с LFP батерии за своя модел Bolt EV, който ще бъде пуснат на пазара през 2025 г., две години по-рано от планираното.

Ford обяви, че ще намали разходите отчасти чрез 50% увеличение на „вътрешните източници“ на части като батерии и инвертори.

Производителите на премиум автомобили също търсят начини за намаляване на разходите.

Базираната в Мичиган Our Next Energy (ONE) разработва пакет батерии "Ares" с по-евтина LFP технология, която трябва да даде на производителите на автомобили същия електрически пробег на половин цена и пакет "Gemini" за клиенти, включително, които предлага разширен обхват и би трябвало да струва $75/kWh в сравнение със средните днешни $130/kWh, каза изпълнителният директор Муджиб Лиаз.

Израелският стартъп Addionics разработи порести, триизмерни медни и алуминиеви електродни материали за батерии, които изглеждат като прозрачни копринени шалове, когато се държат на светлината и използват много по-малко материал - включително 60% по-малко мед.

Тези електроди осигуряват по-бързо зареждане и увеличават пробега на EV с 30%, каза главният изпълнителен директор Мошиел Битън. Но производителите на автомобили са по-заинтересовани от прогнозирани спестявания до $7,50 на kWh.

„Това, което чуваме днес от производителите на автомобили, е: „Нямаме нужда от по-дълъг пробег, искаме по-ниски разходи“, каза Битън.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ