Финансовата 2020-та на големите автомобилни производители
Големите световни производители на автомобили приключиха своята финансова 2020 година с 26 млрд. евро съвместна печалба. Здравната криза доведе до принудително затваряне на производствените заводи и дилърите и повечето компании отбелязаха намаляване на приходите, с изключение на Toyota и Daimler, които успяха да ги увеличат въпреки предизвикателството пред световната икономика и преди всичко пред автомобилната индустрия като сектор. Трябва да се уточни, че японските фирми не отчитат резултати за календарна година, а за последната японска финансова година от април 2020 г. до март 2021 г., предава cincodias.elpais.com.
Групата Volkswagen е реализирал нетна печалба от 8,8 млрд. евро през 2020 г., което представлява спад от 37% в сравнение с предходната година след въздействието на Covid-19, както и извънредни 931 милиона за разходи за преструктуриране и за софтуер, който променя емисиите на някои дизелови превозни средства, когато са били подложени на лабораторни тестове, известни като "Дизелгейт".
Германската мултинационална компания очаква значителн“ да увеличи продажбите си през 2021 г. в сравнение с 2020 г., въпреки че предупреди за предизвикателства поради настоящата икономическа ситуация и по-голяма конкуренция, както и нестабилността на стоковите и валутните пазари. По-конкретно, Volkswagen очаква повече постъпления благодарение на продажбите на леки автомобили и изчислява оперативен марж между 5% и 6,5%. От своя страна компанията се стреми към марж между 4% и 5,5% за бизнеса с търговски превозни средства.
Без съмнение Renault е най-засегнатата компания. "Диамантената" група регистрира през 2020 г. най-лошия резултат в историята си с нетна загуба от 8 млрд. евро, в сравнение с червените цифри от 141 милиона, отбелязани година по-рано. Тя обаче е засегната не само от коронавируса, но и от отрицателния принос на свързаните с нея компании, особено Nissan, който причини черна дупка от 4,97 млрд. евро в сметките на френската група.
Лука де Мео е изправен пред предизвикателството да върне групата към рентабилност по плана на компанията Renaulution, с който предвижда намаляване на постоянните разходи от 2,5 млрд. до 2023 г. и до 3 млрд. евро до 2025 г.
Френската група е предпазлива по отношение на тази година и осъзнава допълнителните предизвикателства, през които преминава секторът, освен Covid-19, като например глобалния недостиг на чипове или полупроводници, което принуждава производствените заводи да предприемат нови спирания след блокировките, наложени от различни правителства.
По същия начин Ford значително влоши резултатите си, преминавайки от печалба от 38,5 милиона евро през 2019 г. до загуби от 1,04 млрд. евро през 2020 г. Северноамериканската мултинационална компания, която ускорява процеса на трансформация към електрификация, с инвестиция от 24,53 млрд. евро до 2025 г., очаква да получи оперативна печалба между 6,67 и 7,51 млрд. евро през текущата година.
PSA и Fiat Chrysler Automobiles завършиха сливането си през януари тази година, но вече представиха сметките за 2020 г. под името Stellantis. И двете компании отчетоха съвместна печалба от 2,2 млрд. евро през миналата година, значително под над 5,9 млрд. евро през 2019 г. По отношение на тази година, обединената група очаква текущ оперативен марж от 5,5% и 7,5%, стига да не се стига до значително ограничение, свързано с Covid-19.
Nissan, от своя страна, е намалил загубите си с 33%, но все пак очаква тази година да продължат да бъдат на минус. Те ще бъдат забавени до 453 милиона евро, с очаквано увеличение на техните регистрации от 8,6%.
Toyota Motor намали разходите и заедно с възстановяването на продажбите успя да повиши нетната печалба с 10% през последната си фискална година [от април 2020 до март 2021] до 17 млрд. евро и очаква да продължи по същата възходяща линия с ръст от 2,4% за текущата година, който ще приключи през март 2022 г.
Daimler също преодоля пандемията. Германският консорциум е спечелил 3,6 милиарда евро, което е с 52% повече в сравнение с нивата от преди пандемията, благодарение на мерките за ограничаване на разходите и паричните средства.
"2020 г. беше стрес тест за почти всяка компания в почти всяка индустрия. Екипът на Daimler овладя много добре този тест. Нашите продукти продължават да бъдат търсени на основните пазари", коментира президентът на компанията Ола Калениус при представянето на резултатите. Daimler предвижда, че тази година както неговият оборот, така и неговите регистрации и оперативна печалба ще бъдат значително над данните за 2020 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.