Калифорния даде тласък на индустрията за самоуправляващи се автомобили
След оспорвано гласуване на държавна агенция, Waymo на Alphabet Inc и Cruise на General Motors имат право да превозват пътници срещу заплащане денем или нощем в Сан Франциско, затвърждавайки технологичния център като център на индустрията за автономни превозни средства (AV). Това бележи значителна крачка напред за зараждащата се технология, предава Ройтерс.
Калифорнийската комисия за комунални услуги вчера застана на страната на компаниите, изправени пред острата съпротива от страна на някои жители и градски агенции. Комисарите изслушаха повече от шест часа публични коментари от жители и групи със специални интереси, които подкрепят или се противопоставят на мярката, която ще разшири платената услуга за автономни превозни средства.
Агенциите за транспорт и безопасност, като полицията и противопожарните служби, както и много жители се противопоставиха на разширяването на платената услуга за робо таксита поради опасения за нестабилно шофиране и смущения в техните операции. Агенциите, които нямат регулаторни органи, лобираха силно за по-премерено пускане на експерименталните превозни средства.
В полза на разширяването бяха технолози и жители, които казаха, че смятат, че автомобилите предлагат по-безопасна алтернатива на човешките шофьори и са критичен тласък за икономиката на Сан Франциско.
Компаниите вече имат разрешение да започнат платени таксиметрови услуги в целия град по всяко време на деня и заявиха, че планират да разположат повече автомобили в резултат на това. Те общо имат повече от 500 автономни превозни средства, които вече работят.
Преди да одобри разширяването, комисар Джон Рейнолдс обърна внимание на някои от опасенията на обществеността. "Въпреки че все още нямаме данни, за да преценим автономните превозни средства спрямо стандарта, който хората определят, аз вярвам в потенциала на тази технология да повиши безопасността на пътя", каза Рейнолдс.
Cruise и Waymo изпълняват експериментални услуги, ограничени от времето и географските райони в Сан Франциско. Нито един от двамата не посочи в четвъртък колко скоро може да предприемат действия, за да направят денонощната таксиметрова услуга реалност, но обещаха да го направят скоро в промоционални имейли след гласуването.
Този ход е критична стъпка напред в регулирането на колите-роботи, които Waymo, Cruise и други систематично пускат в градовете и щатите в цялата страна.
Одобрението бележи истинското начало на нашите търговски операции в Сан Франциско, каза Текедра Мауакана, съизпълнителен директор на Waymo, в изявление.
Това поставя Cruise в позиция да се конкурира с традиционните превози с градски превози и да предизвика опасно, недостъпно транспортно статукво, каза Прашанти Раман, вицепрезидент на Cruise по глобалните правителствени въпроси, в изявление по имейл.
Сан Франциско е важен както като символичен център на технологиите, така и като стотици автономни превозни средства, които вече работят, като най-голямата тестова лаборатория за експериментални автомобили. Компаниите казаха, че тестването в реални условия в гъста градска среда е от съществено значение за усъвършенстване на технологията.
Waymo ще има право да шофира със скорост до 65 мили в час и при лошо време, докато Cruise ще бъде ограничен до 35 мили в час и няма да му бъде позволено да шофира, когато времето не го позволява, каза комисията в четвъртък.
Компаниите, които кандидатстваха пред комисията за разрешителни за разширяване на таксиметровите услуги, заявиха, че техните превозни средства са по-безопасни от разсейващите се човешки шофьори и все още не са причинили животозастрашаващи наранявания или смърт.
Cruise и Waymo сега също ще работят в пряка конкуренция с местните компании Uber и Lyft в предлагането на пътувания, извикани от приложение.
Превозните средства с празни шофьорски седалки и самозавъртащи се волани се превърнаха в обичайна гледка около Сан Франциско. Местните жители често документират хълцането си в социалните медии.
Предложението за роботакси раздели Сан Франциско между местните жители, които негодуват, че градът им е използван за тестване на недоказана според тях технология, и тези, които смятат, че символичната технологична столица трябва да бъде лидер в разработването на това, което може да доведе до по-малко пътнотранспортни произшествия и наранявания.
Стотици жители и членове на различни групи по интереси се регистрираха в залата за изслушвания на комисията в Сан Франциско, за да коментират на интервали от една минута от двете страни на проблема, задавайки въпроси, вариращи от достъпност за хора с увреждания, безопасност, софтуерно кодиране, синдикална дейност и конфликти от интерес, наред с множество други проблеми.
Комисията е изслушала свидетелски показания от Общинската транспортна агенция на Сан Франциско, че е регистрирала близо 600 инцидента, включващи автономни превозни средства от пролетта на 2022 г., което според тях е "малка част" от общия брой поради, според тях, слаби изисквания за докладване.
Комисар Женевиев Широма се застъпи за отлагане на гласуването, като отбеляза обема на обществените коментари и нейните продължаващи опасения след доказателствата, че превозните средства са попречили на превозните средства за спешна помощ в Сан Франциско. Тя беше единственият глас с "не".
Технолози и други жители, които подкрепиха по-широкото внедряване на автономни превозни средства, казаха, че се опасяват, че гласуването "не" може да провали местната индустрия, която носи работни места и внимание към град, който отчаяно се нуждае от финансово покачване.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.