Предпазният колан в автомобилите стана на 60 години

Предпазният колан в автомобилите стана на 60 години

Предпазният колан в автомобилите стана на 60 години

Точно преди 60 години, инженерът на Volvo Нилс Болин изобретява модерния триточков предпазен колан. Компанията започва да го използва в своите превозни средства, но след като се установява колко много животи могат да бъдат спасени с масовата му употреба, тя отваря патента и позволява безплатното му приложение от всички производители на автомобили. Това решение се оказва ключово за намаляване на жертвите в пътни инциденти в цял свят.

Над 1 милион човешки живота са спасени благодарение на предпазния колан от изобретяването му през 1959 година до днес.

„Няма друга система за сигурност, която да е съизмерима с предпазния колан, когато говорим за спасяване на животи. Това е напълно валидно и за шофьорите на камиони, въпреки погрешното схващане, че те са по-малко уязвими заради размера на автомобила. При инциденти с преобръщане, например, коланът предотвратява водачът да бъде притиснат между земята и камиона”, обяснява Анна Берлинг, Директор Безопасност на пътя и продуктите, Volvo Trucks.

Факти

  • Според специалисти използването на предпазен колан може да повиши с 40-60% шанса за оцеляване след потенциално смъртоносна катастрофа.
  • Според проучване на Volvo Trucks от 2017 година половината от загиналите в пътни инциденти шофьори на камиони, биха оцеляли, ако бяха използвали предпазен колан.
  • През последните 25 години, вследствие на повишената степен на използване на обезопасителни колани, смъртните случаи са намалели с 20% във Великобритания и с 25-30% в Германия
  • Първата държава, която е въвела задължителното пътуване с предпазни колани, както на предните, така и на задните пътници е Австралия, през 70-те години. Глобите за нарушителите били много сериозни, но това довело до 20% по-малко смъртни случаи при катастрофи.
  • В доста от високо моторизираните държави (европейски, САЩ, Япония) степента на използване на колани на предните седалки достига 80-90%. В някои европейски държави обаче нивата все още са по-ниски – 50-60%.
  • По-рядко се използват коланите на задните седалки - често под 50%.
  • Закопчаването на колана отнема 2 секунди, които могат да се окажат решаващи.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ