Преходът към електрически автомобили поставя под риск 500 хил. работни места в ЕС

Преходът към електрически автомобили поставя под риск 500 хил. работни места в ЕС

Преходът към електрически автомобили поставя под риск 500 хил. работни места в ЕС

Половин милион работни места ще бъдат поставени под риск заради плановете на Европейския съюз, с които на практика се налага забран на колите с двигателите с вътрешно горене от 2035 г, предупреждават доставчиците на автомобилни части в региона, предава „Файненшъл таймс“.

Повече от две трети от тези 501 00 позиции ще бъдат заличени още през първите пет години преди тази дата, става ясно от анкета сред близо 100 компании за Европейската асоциация на автомобилните доставчици Clepa. Това ще направи изключително трудно смекчаването на „социалните и икономически“ въздействия, предизвикани от масовата безработица.

Проучването на PwC обаче установява още, че ще бъдат създадени 226 хил. нови работни места в на електрически части, което означава, че нетният брой изгубени позиции ще бъде около 275 хил.

Европейската комисия обяви по-рано тази година намерението си да елиминира 100% от въглеродните емисии от нови автомобили до 2035 г. Политиката на практика забранява продажбата на превозни средства, задвижвани от двигатели с изкопаеми горива след тази дата.

Макар че от ЕК не са дали оказания колите с двигателите с вътрешно горене да бъдат заменени от електрически автомобили, големи производители като VW до голяма степен са отписали другите технологии, като например водорода.

Clepa, която представлява над 3000 автомобилни доставчици, от дълго време твърди, че трябва да бъде поставен фокус върху употребата на междинни технологии, които да улеснят прехода към по-чист транспорт.

„Нуждите на обществото са твърде разнообразни, за да се прибягва до един универсален поход“, коментира генералният секретар на организацията Сигрид де Фрис. „Употребата на хибридни технологии, зелен водород и възобновяеми устойчиви горива ще даде възможност за иновации, докато предефинираме мобилността през идните десетилетия“, добави той.

В сряда главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес заяви по време на конференция на Ройтерс, че скоростта на прехода към електрически автомобили „поставя индустрията на ръба на нейните възможности“, като добави, че разходите за разработването на новата технология могат да доведат до тежка загуба на работни места.

Неговото предупреждение дойде след подобни коментари и от най-големият доставчик на автомобилни части в Германия Continental. Базираната в Хановер компания заяви, че „социалната хармония ще бъде застрашена“, ако климатичните политики не бъдат придружени с програми за създаване на нови възможности за заетост на хората, работещи в индустриите, зависими от изкопаеми горива.

Миналата година поръчан от правителството доклад установи, че в Германия могат да бъдат загубени близо 400 хил. работни заради прехода от двигатели с вътрешно горене към електрическите автомобили.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Хърбърт Дийс обаче е на мнение, че подобни апокалиптични сценарии „вероятно са малко преувеличени“.

„Голяма част от автомобила остава същата. Той все още има седалки, боя, каросерия, интериор, колела, оси. За някои, ако работиш в системите за впръскване на гориво или скоростните кутии, вероятно преходът ще е по-голям“, коментира той. „Бих казал, че за 70-80% от индустрията на автомобилните доставчици няма никакъв преход“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ