Продажбите на нови автомобили в ЕС са нараснали с близо 16% от началото на 2023 г.

Продажбите на нови автомобили в ЕС са нараснали с близо 16% от началото на 2023 г.

Продажбите на нови  автомобили в Европейския съюз през ноември са нараснали за шестнадесети пореден месец, като увеличението е с почти 16% от началото на годината. Това показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили( ACEA).

Броят на новите леки автомобили, регистрирани в страните от ЕС (с изключение на Малта, за която няма статистически данни), възлиза на 885 581 в сравнение с 829 823 през ноември миналата година, сочи докладът на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Сред най-големите пазари на ЕС ръст на продажбите е отчетен в Италия (+16,2%), Франция (+14%) и Испания (+7%), докато в Германия те са намалели с 5,7%.

Броят на новите автомобили в Европа (страните от ЕС плюс Исландия, Норвегия, Швейцария и Обединеното кралство) се е увеличил с 6% до 1,076 млн. през миналия месец, включително 9,5% увеличение в Обединеното кралство до 156 500 автомобила.

Продажбите на Volkswagen Group (включваща Skoda, Audi, Seat, Porsche и др.) са се увеличили с 11,4%, продажбите на Renault са се увеличили с 6,1%, докато продажбите на Stellantis са намалели със 7,3%. Германският производител на луксозни автомобили Bayerische Motoren Werke AG увеличи продажбите си с 15,4%, а конкурентът му Mercedes-Benz - с 2,2%.

Продажбите на автомобили на южнокорейската Hyundai Group са се увеличили със 7,3%, а на японската Toyota  са намалели с 8,8%. Американската Tesla е продала 31 394 електромобила в Европейския съюз, което е с 44,8% повече, отколкото през същия месец година по-рано.

Бензиновите коли с ръст от 4,2 на сто, 10,2% по-малко са продадените дизелови  

През ноември 2023 г. пазарът на бензинови автомобили в ЕС нарасна с 4,2% въпреки непрекъснатия спад на пазарния дял, който през миналия месец възлезе на 32,7 %. Ключови пазари като Италия (+20,2 %) и Германия (+12,5 %) отбелязаха значително увеличение на продажбите, което допринесе за този общ ръст. В резултат на това кумулативният обем от 3,5 млн. продадени единици отразява 11,1% увеличение и 35,7% пазарен дял за единадесетмесечния период.

Обратно, пазарът на дизелови автомобили в ЕС продължи тенденцията си на спад през ноември, като се сви с 10,3%. Този спад се наблюдаваше на повечето от пазарите на блока, включително на четирите най-големи: Франция (-28,3%), Испания (-22,8%), Италия (-7,4%) и Германия (-1%). Въпреки този общ спад, продажбите на дизелови автомобили нараснаха на някои пазари в Централна и Източна Европа, като например Полша (+13,8 %). През ноември пазарният дял на дизеловите автомобили възлиза на 12,2%, което е спад спрямо 14,5% през същия месец на миналата година, показват още данните на асосиацията.

144 378 са продадените електромобили за месец, в Германия продажбите назад с над 22 на сто 

Регистрациите на нови електрически автомобили отбелязват ръст от 16,4% и достигнат общо 144 378 единици. Няколко пазара допринесоха за този ръст с двуцифрени и трицифрени проценти, най-вече Белгия (+150,2 %), която сега е петият по големина пазар по обем. Продажбите на електрически автомобили обаче отбелязаха спад в Германия, където те намаляха с 22,5%. Въпреки това обемът от началото на годината досега достигна почти 1,4 млн. единици, отразявайки значително увеличение от 48,2% в сравнение с предходната година, което представлява 14,2% дял от пазара на автомобили в ЕС през този период, отбелязват от АCEA.

Според данните на организацията, новите регистрации на хибридно-електрически автомобили са се увеличилит с 28,7%, благодарение на двуцифрения ръст на трите най-големи пазара: Германия (+38,4%), Франция (+35,8%) и Италия (+30,2%). Това доведе до кумулативно увеличение от 29,9%, достигайки почти 2,5 милиона продадени единици към ноември - над една четвърт от пазарния дял на ЕС.

За разлика от тях, продажбите на хибридни електромобили с възможност за включване към електрическата мрежа са намалели с 22,1% до 72 002 единици през миналия месец. Въпреки значителното увеличение в Белгия (+43,8 %) и Франция (+17,8 %), тези печалби не бяха достатъчни, за да компенсират значителния спад в Германия (-59,3 %) - най-големият пазар за този източник на енергия. В резултат на това пазарният дял на хибридните автомобили с възможност за включване към електрическата мрежа спадна от 11,1% през миналата година до 8,1% през ноември тази година. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял
Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
Истинската роля на имейла
Защо всяка работна среща трябва да започва точно навреме
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България