Продажбите на нови автомобили в ЕС са нараснали с близо 16% от началото на 2023 г.

Продажбите на нови автомобили в ЕС са нараснали с близо 16% от началото на 2023 г.

Продажбите на нови  автомобили в Европейския съюз през ноември са нараснали за шестнадесети пореден месец, като увеличението е с почти 16% от началото на годината. Това показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили( ACEA).

Броят на новите леки автомобили, регистрирани в страните от ЕС (с изключение на Малта, за която няма статистически данни), възлиза на 885 581 в сравнение с 829 823 през ноември миналата година, сочи докладът на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Сред най-големите пазари на ЕС ръст на продажбите е отчетен в Италия (+16,2%), Франция (+14%) и Испания (+7%), докато в Германия те са намалели с 5,7%.

Броят на новите автомобили в Европа (страните от ЕС плюс Исландия, Норвегия, Швейцария и Обединеното кралство) се е увеличил с 6% до 1,076 млн. през миналия месец, включително 9,5% увеличение в Обединеното кралство до 156 500 автомобила.

Продажбите на Volkswagen Group (включваща Skoda, Audi, Seat, Porsche и др.) са се увеличили с 11,4%, продажбите на Renault са се увеличили с 6,1%, докато продажбите на Stellantis са намалели със 7,3%. Германският производител на луксозни автомобили Bayerische Motoren Werke AG увеличи продажбите си с 15,4%, а конкурентът му Mercedes-Benz - с 2,2%.

Продажбите на автомобили на южнокорейската Hyundai Group са се увеличили със 7,3%, а на японската Toyota  са намалели с 8,8%. Американската Tesla е продала 31 394 електромобила в Европейския съюз, което е с 44,8% повече, отколкото през същия месец година по-рано.

Бензиновите коли с ръст от 4,2 на сто, 10,2% по-малко са продадените дизелови  

През ноември 2023 г. пазарът на бензинови автомобили в ЕС нарасна с 4,2% въпреки непрекъснатия спад на пазарния дял, който през миналия месец възлезе на 32,7 %. Ключови пазари като Италия (+20,2 %) и Германия (+12,5 %) отбелязаха значително увеличение на продажбите, което допринесе за този общ ръст. В резултат на това кумулативният обем от 3,5 млн. продадени единици отразява 11,1% увеличение и 35,7% пазарен дял за единадесетмесечния период.

Обратно, пазарът на дизелови автомобили в ЕС продължи тенденцията си на спад през ноември, като се сви с 10,3%. Този спад се наблюдаваше на повечето от пазарите на блока, включително на четирите най-големи: Франция (-28,3%), Испания (-22,8%), Италия (-7,4%) и Германия (-1%). Въпреки този общ спад, продажбите на дизелови автомобили нараснаха на някои пазари в Централна и Източна Европа, като например Полша (+13,8 %). През ноември пазарният дял на дизеловите автомобили възлиза на 12,2%, което е спад спрямо 14,5% през същия месец на миналата година, показват още данните на асосиацията.

144 378 са продадените електромобили за месец, в Германия продажбите назад с над 22 на сто 

Регистрациите на нови електрически автомобили отбелязват ръст от 16,4% и достигнат общо 144 378 единици. Няколко пазара допринесоха за този ръст с двуцифрени и трицифрени проценти, най-вече Белгия (+150,2 %), която сега е петият по големина пазар по обем. Продажбите на електрически автомобили обаче отбелязаха спад в Германия, където те намаляха с 22,5%. Въпреки това обемът от началото на годината досега достигна почти 1,4 млн. единици, отразявайки значително увеличение от 48,2% в сравнение с предходната година, което представлява 14,2% дял от пазара на автомобили в ЕС през този период, отбелязват от АCEA.

Според данните на организацията, новите регистрации на хибридно-електрически автомобили са се увеличилит с 28,7%, благодарение на двуцифрения ръст на трите най-големи пазара: Германия (+38,4%), Франция (+35,8%) и Италия (+30,2%). Това доведе до кумулативно увеличение от 29,9%, достигайки почти 2,5 милиона продадени единици към ноември - над една четвърт от пазарния дял на ЕС.

За разлика от тях, продажбите на хибридни електромобили с възможност за включване към електрическата мрежа са намалели с 22,1% до 72 002 единици през миналия месец. Въпреки значителното увеличение в Белгия (+43,8 %) и Франция (+17,8 %), тези печалби не бяха достатъчни, за да компенсират значителния спад в Германия (-59,3 %) - най-големият пазар за този източник на енергия. В резултат на това пазарният дял на хибридните автомобили с възможност за включване към електрическата мрежа спадна от 11,1% през миналата година до 8,1% през ноември тази година. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ