Производителите на електромобили увеличават отстъпките на фона на намаляващо търсене

Производителите на електромобили увеличават отстъпките на фона на намаляващо търсене

Световните производители на автомобили значително са увеличили обхвата и мащаба на отстъпките за електрически автомобили в опит да забавят отслабващото им търсене, пише в. Financial Times, позовавайки се на данни на HSBC.

За първи път на компаниите се налага да предприемат мерки за стимулиране на покупателния интерес, докато преди това имаше месеци наред списъци на чакащите за автомобили с електрически двигатели поради недостатъчно производство.

Във Великобритания отстъпките през октомври позволиха да се купува електромобил средно с 11% под препоръчителната цена на дребно, а в САЩ - с 10%. Преди година в Германия отстъпки почти не се предлагаха, а сега те възлизат на около 7%.

Търсенето е по-ниско от очакваното поради високите цени, негативните съобщения (напр. изтегляне на автомобили от пазара, случаи на пожари в батериите) и недостатъчно развитата инфраструктура на зарядните станции, което наред с другото прави масовия пазар предпазлив по отношение на покупката на електрически автомобили, се отбелязва в статията.

"Има ясни признаци, че производителите на автомобили натискат продажбите на електромобили", смята автомобилният анализатор на HSBC Майк Тиндал. - "В началото на годината това беше почти немислимо".

По данни на AutoTrader в Обединеното кралство две трети от новите електрически автомобили са продадени с намалени или силно намалени лихвени проценти по автомобилни кредити. В САЩ отстъпките за електрически автомобили са се утроили през последните 12 месеца. Американската компания Tesla последователно намалява цените в Европа, САЩ и Китай, за да подкрепи продажбите на автомобили. Нейните конкуренти също бяха засегнати.

Financial Times, отбелязва, че е имало предупредителни сигнали за отслабване на търсенето. Volkswagen например отложи плановете си за изграждане на четвърти завод за батерии, като се позова на слабото търсене на електрически автомобили в Европа, а Mercedes-Benz посочи "бруталната ценова война" в Китай като причина за намаляването на печалбите.

"Целият пазар изведнъж спря да процъфтява", каза високопоставен ръководител на автомобилната индустрия.

След като вълната на първоначалния ентусиазъм по отношение на електромобилите отмина, масовият пазар далеч не беше толкова снизходителен към техните недостатъци.

Според управляващия директор на VW в Обединеното кралство Алекс Смит, "когато фазата на ранно приемане приключи и трябва да се направи преход към масово приемане, тогава се появява малко по-различно мислене на потребителите" и нивото на търсене на хората се повишава. Това включва и високата цена на електрическите автомобили, които обикновено са по-скъпи от бензиновите.

Съществува обаче и друг важен фактор, който възпира хората да купуват електрически автомобили - политиката на правителствата в тази област. Докато преди населението смяташе, че електрическите автомобили са единствената възможност за бъдещето, сега това е под въпрос.

По-рано тази година Брюксел реши да разреши продажбата на нови бензинови автомобили, работещи със синтетични електрически горива (нов клас въглеродно неутрални горива, които се произвеждат с помощта на електроенергия от възобновяеми източници), след 2035 г.

"Хората са много объркани, защото сега в Европа се чуват различни мнения", каза шефката на Peugeot Линда Джаксън. На клиентите, които са смятали, че се нуждаят от електрически автомобил, изведнъж се казва, че има алтернативи.

Обединеното кралство премести забраната за продажба на нови бензинови автомобили от 2030 г. на 2035 г., което също промени настроенията около електрическите автомобили.

"Всички, които почти бяха решили да си купят електрически автомобил, разбраха, че имат още пет години", отбелязва Дарън Ардрон, управител на дилърската група на Perrys в Обединеното кралство.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ