Страните от ЕС одобриха предложението за допълнителни мита върху китайските електромобили
Европейската комисия съобщи, че страните членки на ЕС са одобрили предложението й за налагане на допълнителни мита върху китайските електромобили, съобщи Ройтерс.
Предложението е било подкрепено от достатъчен брой държави, подчертава ЕК.
Новите мита, достигащи до 45 на сто, могат да влязат в сила от ноември, ако до тогава не се стигне до споразумение с Китай, посочват дипломати. При гласуването в петък 10 страни-членки на ЕС подкрепиха митата, пет гласуваха против, а 12 се въздържаха, съобщиха източници от ЕС.
За да се блокира предложението, беше необходимо квалифицирано мнозинство от 15 членове на ЕС, представляващи 65 % от населението на ЕС. В сряда Ройтерс съобщи, че мярката вероятно ще бъде приета, тъй като Франция, Италия и Полша планират да гласуват „за“.
Изпълнителният орган на ЕС заяви, че е получил „необходимата подкрепа“ за приемането на митата, въпреки че ще продължи разговорите с Пекин за намиране на алтернативно решение.
Еврокомисията посочи, че ще продължи преговорите с Китай, за да опита да постигне "алтернативно решение в унисон с правилата на Световната търговска организация, което и да отговори на установените от Комисията незаконни субсидии от страна на Пекин за китайските автомобилостроители".
Целта на въвеждането на митата е да се защити европейската автомобилна индустрия от подкопаване от несправедливите според политиците на ЕС субсидии на китайската държава за собствените ѝ автомобили,съобщи BBC..
През следващите пет години ще бъдат наложени мита в размер до 35 % за електрическите автомобили, произведени в Китай, но имаше опасения, че подобен ход може да повиши цените на електрическите превозни средства (ЕПС) за купувачите.
Решението, което разедини държави-членки на ЕС като Франция и Германия, рискува да предизвика търговска война между Брюксел и Пекин, който осъди тарифите като протекционистки.
Китай разчита на високотехнологични продукти, за да съживи западащата си икономика, а ЕС е най-големият чуждестранен пазар за производството на електрически автомобили в страната.
От производителите на автомобили се изисква да изпълнят целите за продажби на електрически превозни средства. Съгласно мандата за превозни средства с нулеви емисии (ZEV) поне 22% от продадените през тази година автомобили трябва да са с нулеви емисии, като се очаква целта да достигне 80% до 2030 г. и 100% до 2035 г.
Производителите, които не успеят да изпълнят квотите, могат да бъдат глобени с 15 000 GBP на автомобил.
Представители на индустрията, включително шефовете на BMW, Ford и Nissan, изпратиха в петък писмо до канцлера Рейчъл Рийвс, в което заявиха, че индустрията „вероятно няма да успее да постигне тези цели“.
В него се казва, че икономически фактори като по-високите разходи за енергия и материали и лихвените проценти са довели до това, че електрическите автомобили остават „упорито по-скъпи и потребителите не са склонни да инвестират“. Средната цена за закупуване на електрически автомобил в Обединеното кралство е около 48 000 британски лири.
Те заявиха, че „липсата на доверие“ в инфраструктурата за зареждане в Обединеното кралство е друга пречка за насърчаване на хората да преминат към електрически автомобили.
През последните две десетилетия местната автомобилна индустрия се разрасна бързо и нейните автомобилни марки започнаха да навлизат на международните пазари, което породи опасения от страна на страни като ЕС, че техните собствени компании няма да могат да се конкурират с по-ниските цени.
През лятото ЕС наложи вносни мита на различни нива за различни китайски производители, но гласуването в петък трябваше да реши дали те да бъдат въведени за следващите пет години.
Таксите бяха изчислени въз основа на оценки за това колко държавна помощ от Китай е получил всеки производител след разследване на ЕС. Европейската комисия определи индивидуални мита за три големи китайски марки електромобили - SAIC, BYD и Geely.
Членовете на ЕС бяха разделени по отношение на митата. Германия, чиято автомобилостроителна индустрия е силно зависима от износа за Китай, беше против тях. Много членове на ЕС се въздържаха.
Германските производители на автомобили се обявиха против. Volkswagen заяви, че тарифите са „грешен подход“.
Въпреки това Франция, Гърция, Италия и Полша се обявиха в подкрепа на данъците върху вноса. Предложението на ЕС можеше да бъде блокирано само ако квалифицирано мнозинство от 15 членове гласуваше против него.
В петък SAIC, която е собственик на марката MG, заяви, че няма да променя цените на своите електромобили през тази година, независимо от резултата от гласуването.
Най-голямата германска индустриална асоциация, BDI, призова Европейския съюз и Китай да продължат търговските преговори относно митата, за да се избегне „ескалиращ търговски конфликт“.
Европейската комисия, която проведе гласуването, заяви, че ЕС и Китай ще „работят усилено за проучване на алтернативно решение“ на данъците върху вноса, за да се справят с това, което тя нарече „вредно субсидиране“ на китайските електромобили.
Електромобилите намаляват в Европа, но се увеличават в Обединеното кралство
Данните показват, че през август тази година регистрациите на автомобили с батерии в ЕС са намалели с 43,9% спрямо година по-рано.
В Обединеното кралство търсенето на нови електромобили е достигнало нов рекорд, но според браншовата организация поръчките са се дължали предимно на търговски сделки и на големи отстъпки от страна на производителите.
Майк Хоуз, главен изпълнителен директор на Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), заяви, че фирмите имат „сериозни опасения, тъй като пазарът не се развива достатъчно бързо, за да изпълни поставените цели“.
От бранша предупредиха, че шофьорите се нуждаят от по-добри стимули за закупуване на електрически превозни средства, за да помогнат на производителите преди плана на правителството да забрани продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.