Тайланд се превърна в азиатския "Детройт", става ключов за производството на електромобили

Тайланд  се превърна в азиатския Детройт,  става ключов за производството на електромобили

Tesla има много работа. Значителният спад в продажбите, който поражда опасения сред инвеститорите и анализаторите в бранша, на пазар на електрически превозни средства, където е необходимо агресивно намаляване на цените, за да се стимулира търсенето, е свързан с решенията на компанията на Илон Мъск да съкрати работници и да намали разходите за мрежата си от зарядни станции за електрически превозни средства, съобщи CNBC.

Продажбита на Tesla са  спаднали с над 30 % тази година. Освен това има и търговска война с Китай, в която Мъск заема уникална позиция.

Правителството на САЩ е твърдо решено да ограничи възможността на Китай, да „наводни“ американския пазар с продукти от възобновяеми енергийни източници, включително бързо нарастващото предлагане на електромобили, като цените на моделите достигат 10 000 долара. Но Tesla има голяма дейност в Китай, подобна в някои отношения на Apple - пазар, който е ключов както за нейното производство, така и за потребителското търсене. Всичко това поставя Мъск под значителен натиск да се насочи към нови граници на растеж, като същевременно се справя с предизвикателствата на засилената конкуренция, прекъсванията на веригата за доставки и нарастващите разходи за суровини.

Изглежда, че гигантът в областта на електрическите превозни средства обръща повече внимание на огромния потенциал на Азия извън Китай - един от най-горещите пазари на електрически превозни средства. В допълнение към добре познатия си интерес към Индия, Tesla разглежда по-отблизо Тайланд, столицата на електрическите превозни средства в Югоизточна Азия, където екологичната мобилност бързо набира сила.

Тайланд е част от тези обсъждания от няколко години, както и Индия, където Мъск трябваше да направи неотдавнашно посещение, преди да го отмени, позовавайки се на проблеми в Tesla, които трябва да бъдат решени - скоро след това той направи посещение в Китай. Регионът на Югоизточна Азия несъмнено има потенциала да предостави на Tesla значителна клиентска база, която да се диверсифицира от прекомерната зависимост от Европа и САЩ, както и отделна възможност за производство, освен съществуващите операции в Китай и интереса към Индия.

„Детройт на Азия"

Тайланд, който от много години е известен като „Детройт на Азия“ благодарение на квалифицираната си работна ръка и успехите в привличането на много международни автомобилни компании, може да помогне на Tesla да намали зависимостта си от Китай. С производствена база в Тайланд Tesla би могла да обслужва и азиатските пазари и отвъд тях, като потенциално повтори траекторията на бърз растеж на Китай.

„Тайланд е възможен път към разходи за автомобилни части, подобни на тези в Китай, което позволява производство на ниски цени“, казва Крейг Ъруин, старши анализатор в Roth Capital, който покрива Tesla. „Тайланд е вариант, тъй като ще осигури непрекъснат достъп до веригата за доставки, която поддържа предприятието в Шанхай, но не е регулирана от Пекин.“ 

Това се случва в ключов момент за новото търсене, тъй като американските власти възнамеряват значително да намалят данъчните кредити за електромобили, достъпни за потребителите въз основа на китайски източници в производствения процес - въпреки че някои критици твърдят, че правилата не са достатъчно строги. Тайландското правителство предлага свои собствени субсидии и данъчни облекчения, за да стимулира въвеждането на електромобили и да привлече чуждестранни производители.

„Износът на превозни средства от Тайланд за пазари като САЩ или ЕС има по-малко политически последици в сравнение с Китай“, казва Сет Голдщайн, стратег по акциите в Morningstar, който наблюдава Tesla.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ