В САЩ вече може да си купите Ferrari с криптовалута

В САЩ вече може да си купите Ferrari с криптовалута

Производителят на луксозни спортни автомобили Ferrari е започнал да приема плащания в криптовалути в САЩ и ще разшири обхвата на схемата в Европа на фона на исканията на заможни клиенти, заяви пред Ройтерс маркетинговият и търговски шеф на компанията.

По-голямата част от водещите компании се отказаха от плановете си да приемат криптовалути като разплащателно средство, тъй като волатилността в цените на биткойн и другите дигитални монети ги прави непрактични за търговия. Липсата на ясни регулаторни изисквания и високото потребление на енергия при процеса на „копаене“ на криптовалута също се разглеждат като пречки пред възприемането на дигиталните активи като като средство за плащане.

През 2021 г. производителят на електрически автомобили Tesla въведе плащания в биткойн, но главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск бързо се отказа от схемата поради опасения за ефекта на индустрията върху околната среда.

Главният маркетинг и търговски директор на Ferrari Енрико Галиера заяви пред Ройтерс, че в криптосектора са били положени усилия за намаляване на въглеродния отпечатък на дигиталните монети чрез въвеждането на нов софтуер и по-широка употреба на възобновяеми източници.

„Нашата цел да постигнем въглеродна неутралност до 2030 г. по цялата верига на стойността е абсолютно затвърдена“, каза той в интервюто за агенцията.

От Ferrari посочват, че решението е взето в отговор на искания от пазара и дилърите, тъй като много от клиентите му са инвестирали в крипто.

„Някои са млади инвеститори, които са изградили състоянието си около криптовалути. Други са по-традиционни инвеститори, които искат да диверсифицират своите портфейли“, коментира Галиера.

Докато някои криптовалути, като например етерът (втората по пазарна капитализация криптовалута), подобриха енергийната си ефективност, биткойнът все още привлича критики за своя енергоемък добив.

През първата половина на годината Ferrari е доставила повече от 1800 на пазарите в американския регион, който включва САЩ.

Галиера не каза колко точно автомобила Ferrari очаква да продаде чрез плащания с крипто. Той обаче подчерта, че портфолиото от поръчки на компанията е силно и напълно резервирано до 2025 г., но компанията иска да тества тази разширяваща се вселена.

„Това ще ни помогне да се свържем с хора, които не са непременно наши клиенти, но могат да си позволят Ferrari“, каза той.

Италианската компания, която продаде 13 200 автомобила през 2022 г. на цени, започващи от над 200 хил. евро, планира да разшири крипто схемата в Европа до първото тримесечие на следващата година и след това да я изпробва и в други региони.

Европа, Близкият изток и Африка (EMEA) е най-големият регион за Ferrari и представлява 46% от общите доставки на автомобили през първата половина на тази година.

„Интересът е еднакъв в САЩ и Европа, не виждаме големи разлики“, каза Галиера.

Ferrari се обърна към една от най-големите компании за криптоплащания в света - BitPay, за началната фаза нна в новата схема в САЩ. Плащания ще могат да се извършват в биткойн, етер и USDC.

Маркетинговият и търговски шеф на Ferrari каза, че по-голямата част от дилърите в САЩ вече са се включили или са на път да въведат схемата.

„Убеден съм, че скоро и други ще се присъединят“, каза Галиера.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ