Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Анализирайте информация от различни източници, проверявайте нейната актуалност
В разгара на риска сме, в момента стратегиите трябва да се залагат с голяма доза планирана гъвкавост и бързина при вземането на решения, казва Веселин Георгиев, управител на b2b Team, ексклузивен представител на Company.guru - иновативен бизнес инструмент, който позволява на потребителите да имат достъп до финансова и контактна информация за всички компании в България. Различните функции на Company Guru дават възможност за сегментиране на потенциални клиенти, анализ на конкуренти и партньори и е незаменим инструмент за всеки търговец или мениджър. Можете да тествате платформата напълно безплатно след регистрация с имейл. https://company.guru/
- Каква част от бизнеса умее да извлича ползи от анализа на данни за пазара, конкурентите и клиентите?
- Големият бизнес от години се възползва от този тип информация, за да планира по-добре търговската си стратегия и да има отправна точка за сравнение на резултатите си спрямо конкуренти или целия пазарен сектор. За средния и малкия бизнес по-далновидните мениджъри търсят източници на такъв тип информация и се опитват да изграждат стратегия и политика за развитие. Това определено им дава възможност да работят много по-ефективно. Факт е, че тази информация не беше толкова леснодостъпна или беше твърде скъпа. Една от основните цели на платформата ни е да предостави този тип информация на далеч по-добра цена и много по-удобно за директно ползване.
- От перспективата на Company Guru на кой етап от дигиталната трансформация е българският бизнес?
- В условията на изолация тези процеси се засилиха, но истината е, че масовата част от компаниите са все още далеч от своята дигитализация. За да бъде базиран на дигитални процеси един бизнес, се изисква да покрие всички процеси в компанията, не само продажби или маркетинг. Всички данни и информация, които имат отношение към отделен процес на бизнеса, трябва да бъдат планирани в контекста на информационна система. Трябва дългосрочно да се планира как тези данни да се използват отново за подобряване на ефективността вътре в компанията. Тук идва и моментът тези данни да бъдат съпоставени с пазарни данни извън компанията и това да дава възможност за сравнение и отново анализ и подобряване на ефективността.
- Каква е цената на финансовата информация?
- Цената за тази информация е все по-достъпна, като в България индивидуалната финансова информация за компании е налична и в Търговския регистър. Това дава възможност да се проверят резултатите на всяка една индивидуална компания на практика безплатно. Разбира се, тук идва моментът за обобщена информация или информация, която е базирана на обработени резултати, например да се извадят всички производители на пластмасови изделия в България, които имат оборот над 1 млн. лв. и са базирани София. Такъв тип информация вече е бил подложен на обработка и систематизиране, което го прави ценен. Ние се стараем да предоставим този тип информация на символична цена спрямо нейната значимост, като дори сме отворили безплатно голяма част от информацията ни за ограничено лично ползване, а корпоративните ни лицензи са на цена, по-ниска от 1 кафе на ден.
- През платформата на Company Guru какъв извод може да направите за 2020 г. – кои сектори и бизнеси засичате като лидери по отношение на търговската активност?
- 2020 г. е необичайна година за бизнеса. Определено някои сектори претърпяха непоправими удари от ситуацията и мерките на правителствата по света, не само в България. За други бизнеси годината поднесе много възможности и предпоставки за значително разширяване на обемите, като такива сектори са онлайн търговията, куриерски доставки, медицински услуги. Сектор, който неочаквано претърпя също повишена активност, е продажбата на недвижими имоти, особено в по-малки населени места или с инвестиционна цел. Секторът на информационните технологии също не пострада от ситуацията – компаниите в този сектор по традиция са по-адаптивни и бързо успяха да подредят процесите си спрямо наложената нужда и да отговорят на повишеното търсене на услуги за дигитална трансформация и онлайн търговия.
- На база този анализ каква е прогнозата ви за 2021 г. – кои фирми ще се справят по-добре от конкурентите си?
- Искрено се надявам 2021 г. да даде възможност за нормализиране на ежедневието на хората и бизнеса. Най-успешни ще бъдат компании, които са гъвкави при своите производствени и търговски процеси. Вярвам, че тази ситуация ще отвори възможност за стартиране на много нови иновативни бизнеси, базирани на новите нужди. Времето е показало, че всяка криза е бизнес възможност, и предприемачите са свикнали да разпознават подобни ситуации. Многократно споменавам ефективност, но вярвам, че това е ключов процес за всеки един бизнес и той е водещ за поставянето на възможност за ръст и високи резултати.
- В какъв период влизат мениджърите по отношение на рисковете и несигурността?
- В края на 2020 г. мисля, че сме точно в разгара по отношение на риск. От една страна, вече има нанесени много загуби през годината, много провалени планове. От друга, на прага е новата ваксина, която дава надежда и кара мениджърите да планират нормализиране на ситуацията. Но във въздуха се носи и скептицизъм, и неяснота за нужното време за нормализиране, което създава нови рискове и неопределеност. Точно затова казвам, че в момента стратегиите трябва да се залагат с голяма доза планирана гъвкавост и бързина при вземането на решения.
- Кой е съветът, който давате за минимизиране на потенциални финансови загуби заради липсата или неточна информация?
- Последните месеци са време, в което да се работи върху повече анализ и планиране. Колкото по-добри – точни, актуални, подробни – са данните, които се използват при тези анализи, токова по-голям е шансът за правилно взети решения. Важно е информацията да е от различни източници и проверена и валидирана за истинност и актуалност.
Венцислав Савов. Интервюто е публикувано в брой 12/20 на сп. "Мениджър"
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.