Бъдещето на Япония като световен играч в търговската авиация е под въпрос

Бъдещето на Япония като световен играч в търговската авиация е под въпрос

Японската компания Mitsubishi намали наполовина бюджета за развитие, свързан с програмата SpaceJet, която предвиждаше създаването на първото семейство самолети за регионален транспорт в Япония през последните 50 години.

„Трябва да преразгледаме плановете си как да продължим напред“, каза главният изпълнителен директор на Mitsubishi Heavy Industries Сейджи Изумисава по време на брифинг, на който обяви последните резултати на компанията.

Mitsubishi Heavy Industries отчете оперативна загуба от 29,5 милиарда йени в понеделник, след като съкрати 263 милиарда йена дефицит от загуби от обезценка и разходи за развитие в регионалния си реактивен блок. През последните две десетилетия това беше първата нерентабилна година за японския гигант. 

Компанията прогнозира оперативен дефицит от 120 милиарда йени в регионалния си реактивен агрегат за тази бизнес година, като половината от тях ще бъдат загубени заради обезценката на планираната покупка на регионалната програма на Bombardier Inc (BBDb.TO) през юни.

Ето защо възнамерява бюджетът на проекта SpaceJet да бъде намален наполовина спрямо 141 милиарда йени, изразходвани за него през последната фискална година. Решението за орязването на разходите за регионалната авиационна програма се дължи и на факта, че коронавирусът силно ограничи въздушния трафик и постави под въпрос жизнеспособността на авиокомпаниите по целия свят.

Според Ройтерс това решение поставя под въпрос амбициите на Япония да създаде собствена аерокосмическа индустрия, която би могла да се превърне в глобален доставчик на компоненти за тази индустрия.

„Това веднага повдигна въпроса дали MHI може да убие програмата M100. Това ще доведе до загубата на уникалния шанс на MHI да стане истински световен играч в търговската авиация “, казва Скот Хамилтън, анализатор в Leeham Co в своя блог.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ