Денят на благодарността ще донесе на боксофиса поне 10 пъти по-малко продажби

Денят на благодарността ще донесе на боксофиса поне 10 пъти по-малко продажби

Седмицата на Деня на благодарността обикновено е много благоприятно време за боксофиса, но тази година пандемията от COVID-19 ще лиши филмовата индустрия от този печеливш спринт.

Въпреки новото съдържание в кината, ноемврийският празник ще се отчете с най-лошия принос за киносалоните от десетилетия насам, смята анализаторът на Comscore Пол Дергарабедян.

„Пандемията повлия отрицателно на всеки важен празник… Не е изненадващо, че Денят на благодарността също ще бъде засегнат“, каза Дергарабедян.

През последното десетилетие в дните около почитаното от американците събитие, от сряда до неделя, продажбите на билети в киносалоните всяка година варират около 250 млн. долара. Единствените две години, в които този праг не бе достигнат, са 2011-а и 2014-а, пише CNBC.

Спад от 77% в боксофиса

Миналата година трите най-добрите заглавия допринесоха за продажби на стойност 263.4 млн. долара за пет дена, докато този уикенд ще е трудно да достигне 20 млн. долара.

Годишният боксофис вече е само фракция от това, което беше миналата година, след като отчете спад от 77%. От август, когато големите киновериги отвориха отново, до 22 ноември боксофисът е събрал едва 279 млн. долара. През същия период миналата година са отчетени 2.86 млрд. долара.

Тази година обаче боксофисът около Деня на благодарността няма да надмине и направените 46.8 млн. долара през 1984 г., когато Comscore започва да води статистика. Така празникът ще се окаже един от най-лошите за киното от десетилетия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ