Делойт: Смартфонът – най-масовия учител

Делойт: Смартфонът – най-масовия учител

Делойт Глобъл прогнозира, че повече от 300 милиона смартфони, или повече от 1/5 от продадените през 2017 г. устройства, ще притежават способност за машинно обучение в следващите 12 месеца. 16-тото издание на Прогнозите на Делойт Глобъл в областта на технологиите, медиите и телекомуникациите Technology, Media & Telecommunications (TMT) Predictions представя начина, по който мобилните устройства ще изпълняват задачи за машинно обучение дори без свързаност с интернет, което значително ще промени това как хората взаимодействат с технологиите - във всяка индустрия, пазар и общество.

Въпреки това, машинното обучение в движение няма да се ограничи единствено до смартфоните. С тези възможности ще разполагат десетки милиони (или повече) дронове, таблети, автомобили,

устройства за виртуална или „допълнена“ реалност, медицински инструменти, Интернет на нещата.

 „Машинното обучение е впечатляващо, тъй като може да промени начина, по който извършваме прости задачи като превод на съдържание, но също така води до последствия за сигурността и здравето на хората, а това може да подобри живота на обществата по целия свят“, казва Пол Саломи, лидер на направление технологии, медии и телекомуникации на Делойт Глобъл. „Мобилното машинно обучение е силна отправна точка, за да се подобри ответната реакция при бедствия, да помогне за спасяване на животи с автономни автомобили, и дори да противостои на нарастващата вълна от кибератаки“.

Друга иновация със силата да промени света е автономното спиране. Делойт Глобъл прогнозира, че през 2022, само в САЩ, нещастните случаи при пътните инциденти ще  намалеят с 6000, като

най-важен фактор за този спад е технологията за автоматичното аварийно спиране (AEB). Делойт Глобъл очаква, че автоматичното аварийно спиране ще бъде до такава степен широко възприето, достъпно и успешно, че може само по себе да забави движението към изцяло самоуправляеми автомобили.

ИT услугите се очаква да достигнат 35% от ИТ разходите. Става дума не само за развитието на нови технологии, но и за начина, по който тези технологии се прилагат, за да променят нашия живот и работа. Делойт Глобъл прогнозира, че до края на 2018, разходите за ИТ като услуга за центровете за данни, софтуер ще достигне близо 550 милиарда щатски долара в световен мащаб, в сравнение с 361 милиарда щатски долара през 2016. Въпреки, че гъвкавите, базирани на потреблението бизнес модели няма да са повсеместни до 2018 г. се очаква те да надвишат половин трилион долара и да нарастват бързо. Тази смяна ще трансформира начина по който ИТ индустрията продава и купува технологии в бизнеса в световен мащаб.

 „През 2017 г. технологиите, медиите и телекомуникациите ще стават още по-мобилни. В комбинация с по-умни и по-бързи възможности, тези иновации ще накарат бизнеса, правителствата и потребителите да се развиват и да създават възможности за широкообхватна трансформация между различните индустрии“, казва Пол Саломи.

Ето още от Глобалните прогнози на Делойт в областта на технологиите, медиите и телекомуникациите:

  • Кибератаките навлизат в Терабитовата Ера – През 2017 г., DDoS атаките (т.нар. разпределен отказ от услуга), форма на кибератака, ще стават по-големи по мащаб, по-чести, а негативните последствия от тях - по-трудни за преодоляване. Очаква се средно по една атака със скорост един терабит в секунда (Tbit/s) на месец, общо над 10 милиона атаки и среден размер на кибератаките между 1.25 и 1.5 гигабита в секунда (Gbit/s). Тази ескалация на DDoS заплахите до голяма степен се дължи на нарастващия брой „умни“ устройства, съставляващи „Интернет на нещата“ (IoT). Онлайн достъпът до зловреден софтуер, позволява дори на непрофесионалисти да придобиват достъп до незащитени „умни устройства“ и да ги използват за атаки с все по-високи скорости.
  • Биометричната сигурност достига милиарди – Активният брой на устройства, оборудвани с четец на пръстови отпечатъци вероятно ще достигне 1 милиард за първи път в началото на 2017-та, като всеки активен сензор се използва средно по 30 пъти на ден, което означава 10 трилиона натискания през годината в световен мащаб. С нарастващата скорост на достъп и въвеждане на тази технология, предизвикателството е да се определи кои допълнителни приложения могат да използват четци на пръстови отпечатъци и други биометрични начини за осигуряване на бърза и сигурна автентификация.
  • Таблетите минават своя връх – През 2017 г. продажбите на таблети вероятно ще са по-малко от 165 милиона бройки, което е спад с 10 % от 182 милиона, продадени през 2016. Това предполага, че сме преминали пика на потребление на тези устройства. Докато цифрите варират според страната, в зависимост от предпочитаните устройства за различни дейности, има три устройства, които далеч изпреварват таблетите: телевизори, смартфони и компютри.
  • Винилът с милиарди долари продажби –През 2017 г. се очаква звукозаписните плочи да продължат своето забележително възраждане, достигайки 1 милиард щатски долара продажби, включвайки и продажбите на свързаните устройства. Това се случва за първи път в световен мащаб това хилядолетие. През 2017 г. приходите от плочи и свързани устройства, вероятно ще отбележат за седма поредна година двуцифрен ръст, който се равнява на 6% от прогнозните приходи на глобалната музикална индустрия в размер на 15 милиарда щатски долара. Въпреки това, малко вероятно звукозаписните плочи да бъдат основен двигател за растежа или печалбата на музикалната индустрия. Бъдещето на музиката категорично е дигитално.
  • 5G: Революция в Еволюцията, дори през 2017 г. – Очаква се през 2017 г. да бъдат направени значителни, осезаеми стъпки към внедряването на 5G, пето поколение на мобилните клетъчни мрежи. Планирани са актуализации на 4G мрежите, както и изпълнението на първи ограничени 5G внедрявания. Това ще запознае потребителите и операторите с някои от най-важните характеристики на 5G мрежите, включително по-високи скорости, поддържане на IoT сензори и устройства с ниска консумация на енергия и ниска скорост на предаване.
  • Телевизионните реклами остават без промяна - Докато приходите от телевизионни реклами в САЩ през 2017 г. се очаква да бъдат без промяна от реализираните през 2016 г., това е положителна прогноза за една индустрия, която твърде често е обявявана за изчезващ бизнес – липсата на растеж е новия растеж. Разходите ще останат същите, което се дължи на няколко фактора – ежедневното гледане на телевизия, където пропускането на реклами е ограничено, това, че възрастните американци гледат повече телевизия, докато на стрийминга продължава да му липсва привлекателност за определени типове рекламодатели.

Повече информация може да намерите на www.deloitte.com/predictions.


.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ