Помагаме на нашите клиенти да се превърнат в лидери в своите сфери

Помагаме на нашите клиенти да се превърнат в лидери в своите сфери

Успехът ни се дължи на постоянството, с което налагаме дългосрочната си стратегия за развитие на бранда, споделя Йовко Атанасов, мениджър на Lenovo за България

- Господин Атанасов, наскоро ThinkPad навърши 25 години. Какво означава за Lenovo да притежава бранд, който може да бъде определен като технологична икона?

- Със 130 млн. продадени устройства ThinkPad наистина е икона за ИТ индустрията. Той помогна на учените и изследователите да достигнат до най-отдалечените кътчета на Земята, беше на десетки мисии в Космоса, благодарение на него много предприемачески начинания израснаха до големите бизнеси, които са днес. За нас е чест да имаме тази истинска легенда в портфолиото си от брандове. ThinkPad е религия за милиони хора по цялото земно кълбо и за целия екип на Lenovo е привилегия да сме част от процесите, допринасящи за просперитета на хората, бизнеса и света.

- От първия си модел и до момента ThinkPad е синоним на "лаптоп за професионалисти". Кои са неговите съвременни наследници?

- Концепцията на ThinkPad е въплъщение на синергичната връзка между изчистен дизайн и максимална функционалност. Той е съвършеният баланс между изискан стил, максимално потребителско изживяване и първокласна изработка. 25 години след първия модел - 700С, всеки ще познае, че най-новият X1 Carbon е ThinkPad. Преминали редица военни тестове за издръжливост и надеждност, моделите от X серията са истински бойни машини. Те са високопроизводителни, мощни и впечатляващи. С корпус, изработен от въглеродни влакна, тези компютри са изключително леки и позволяват на потребителите да носят бизнеса навсякъде със себе си.

- Наскоро Lenovo отбеляза рекордно повишение на пазарния дял при бизнеса с компютри и умни устройства в региона EMEA (Европа, Близкия изток и Африка). На какво се дължи този успех?

- Новите партньорски програми, с които стартирахме през годината, както и реорганизацията на търговските канали заедно с добрите продукти ни донесоха високи резултати в този регион. Няма как да не отбележа постоянството, което проявяваме в налагането на дългосрочната ни стратегия за развитие на бранда.

- Какви са перспективите на бизнеса с центрове за данни, където компанията също показва отлични резултати в глобален мащаб?

- Тази година Lenovo представи най-мащабното и всеобхватно DCG (Data Center Group) портфолио в своята история, нова програма за партньори и най-големия Intel базиран суперкомпютър в света MareNostrum. И резултатите заслужено не закъсняха. Новите услуги и продукти на компанията за бизнес клиенти и партньори се отличават с безпрецедентна производителност, надеждност и качество, което цели изцяло да трансформира бизнеса. Това е ключова крачка по посока усъвършенстване на възможностите, които предлага бизнесът с центрове за данни. Предлагаме едни от най-надеждните, практични и високопроизводителни решения при центровете за данни в цялата индустрия. Доказателство за това са лидерската ни позиция при машините с x86 процесори, при надеждността на сървърите и потребителската удовлетвореност, както и в актуалното портфолио на Lenovo, включващо нови брандове като ThinkSystem и ThinkAgile. Уверени сме, че можем да дадем на нашите клиенти всички инструменти, с които да се справят с най-сериозните бизнес предизвикателства и да се превърнат в лидери в своите сфери.

- По какъв начин сделката с Fujitsu ще се отрази на бизнеса на Lenovo?

- Lenovo и Fujitsu споделят общата цел да развият PC бизнеса на Fujitsu в глобален мащаб. Партньорството отговаря и на целите на Lenovo да подсили своето глобално лидерство в този сегмент, като това ще ни позволи да повишим пазарния си дял и размаха на своите операции. Виждаме Fujitsu като ценен и ключов партньор със силен и качествен бранд, големи възможности и изключителни ресурси в развойната и изследователската дейност.

- Кои са най-перспективните технологични посоки за развитие на компанията?

- Несъмнено бъдещето на технологиите вече принадлежи на изкуствения интелект. Lenovo е компания, която инвестира в разработването на тази технология от години. Същото се отнася и за добавената и виртуалната реалност. Макар да се считат по-скоро за нишови решения, Lenovo бе първата компания, която интегрира Tango AR технологията в мобилен телефон - Lenovo Phab 2 Pro. Съвсем наскоро в сътрудничество с Microsoft представихме и автономен VR шлем, защото вярваме, че част от бъдещето е заключено в тези концепции. Радваме се, че винаги сме в първите редици на значимите за света иновации, и това ни дава увереност, че се движим в правилната посока.

- Какво очаквате от следващите 25 години не само за легендата ThinkPad, а и за Lenovo като цяло?

- Предвид скоростта, с която се развиват технологиите през последното десетилетие, не смея дори да си помисля какво ни очаква след цял четвърт век. ThinkPad отдавна заема съществена част в общественозначими сектори като транспорт, медицина, наука, образование, космонавтика, океанография и много други. Ето защо съм убеден, че ThinkPad и Lenovo ще допринесат за разрешаването на най-различни проблеми в тези и в други важни за човечеството области. А това, че ще живеем в роботизиран свят, може би вече не е тайна за никого.

Интервюто е публикувано в сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ