Изследване: Хората смятат, че могат да си вършат работата за 5 часа дневно

ПР и събития

Повечето служители на компании мислят, че могат да си вършат работата за по-малко от 8 часа дневно. Това показа ново проучване на изследователския център Workforce Institute и фирма Future Workplace, цитирано от Business Insider. 

Проучването е проведено сред 3000 души в Северна Америка, Европа, Австралия и Индия. 45% от участниците в него споделят, че ако работят без да са прекъсвани, биха могли да си вършат работата за по-малко от 5 часа на ден. 

Голямото "Ако не сме прекъсвани" идва от съвременните фактори на разсейване в работния живот, които варират от "да те погълне водовъртежната дупка на Facebook", което да ти отнеме време, до "да седиш в прекалено продължителни срещи, които е трудно да избегнеш". 

При напредъка на автоматизиращите технологии обаче - като автоматичното сортиране на имейли или автоматичното насрочване на конферентни обаждания, и при новите начини на мислене за работата като смените с работа от вкъщи и гъвкавите графици, избягването на работата от 9 до 5 е напълно възможно. 

"Работата е навсякъде, няма вече граници", коментира Дан Шаубъл - изследователски директор във Future Workplace. По думите му работата на хората вече е преди всичко свързана с това, което те изпълняват, не толкова с локацията, където го вършат и времето, което прекарват, вършейки го. Това ще се увеличава като тенденция в идните години. 

Така например, през миналата година компанията за имотно планиране в Нова Зеландия Perpetual Garden решава да направи експеримент. Тя започва да разрешава на всичките си 240 служители да работят по 4 дни седмично, вместо по 5, като оставя заплатите им същите. При този намален график, наблюдателите от фирмата откриват, че работниците всъщност стават по-продуктивни, започват да участват в хипер фокусирани срещи и прекарват по-малко време в разговори край машината за вода. Експериментът бил толкова успешен, че Perpetual Garden планира да остави новия работен график от 4 дни в седмицата за постоянно, разказа "Ню Йорк таймс" през юли. 

Според изследването на Workforce Institute, служителите по света смятат, че глобалното въвеждане на 4-дневна работна седмица е за предпочитане. 34% от участниците са посочили, че биха избрали този график, ако заплащането им не се промени и биха вършили в рамките на 4 дни същата работа. 20% казват, че биха работили и 3 дни седмично. 28% отговарят, че биха работили по-скоро в традиционните 5 дни седмично. В САЩ 24% казват, че биха приели да се намали заплащането им с 20%, ако можеха да работят по 4 дни в седмицата, защото явно не парите са най-важни за тях. 

Новото изследване дава значителни доказателства, че ако бъдат освободени служителите от 40-часовата работна седмица и им се гласува доверие да направят свой собствен график, това би намалило текучеството, би довело до по-висока удовлетвореност сред тях и би покачило приходите на компанията.  

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Британската петролна и газова компания BP се завръща за работа във Венецуела
Нова Зеландия оттегли подкрепата си за президента на ФИФА Джани Инфантино
Времето: Остава топло, но със силен вятър по Южното Черноморие
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
На днешната дата, 15 август. Голяма Богородица
Защо Ричард Брансън съветва срещу копирането на неговата сутрешна рутина?
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол