Новите татковци не искат да повтарят бащите си
Анкета сред 11 000 бащи разкри детайли за това как те оценяват ролята си в семейството. Тя е направена от френския Национален съюз на семейните асоциации (UNAF), а резултатите, които ясно очертават новата роля на съвременния татко и активното му отношение към бащинството, бяха публикувани в Parents.
Въпросите
Как мъжът се възприема като баща? Какви затруднения среща? Намира ли подкрепа? - UNAF прави въпросник под надслова „Съвременният баща“ и го изпраща в 48 департамента във Франция.
„Искахме да дадем думата и да чуем днешните бащи. Затова зададохме въпроси, които наистина разкриват тяхното отношение към бащинството“, обясни Мари-Андре Блан, президент на UNAF.
Резултатите
Те сочат промяна в манталитета на съвременния баща.
„Категорична разлика“ има в сравнение с поведението на собствените им бащи. 48% действат по коренно различен начин при отглеждане на децата си. Едва 14 % от анкетираните признават, че повтарят модела на възпитание от своето детство.
По отношение на ролята, която имат в семейството, 56% от бащите смятат, че тя не е така важна като тази на майката, а 42% са на мнение, че са равнопоставени в отглеждането и възпитанието на децата. 1% пък са на мнение, че ролята на таткото е по-отговорна.
Признание
Някои бащи смятат, че не са достатъчно признати и, че ролята им не е оценена по достойнство.
Един от всеки двама бащи смята, че съдът взема неправилни решения кой да се грижи за децата след развода.
Анкетата включва също така и един отворен въпрос: „Какъв е добрият баща?"
Повечето отговори са „да може да слуша, да е на разположение, да обича, но също така да бъде защитник и авторитет и да го показва, когато се налага, както и да допринася за израстването на децата си“.
След анализ на резултатите, експертите направиха извода, че съвременните бащи се включват много по-активно в домакинската работа и, че имат по-отговорно отношение към децата си в сравнение с предишното поколение.
Източник: Новите родители
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.