Заведения се обединиха в кампанията „Нямаш 18? Алкохолът ще почака“

Заведения се обединиха в кампанията „Нямаш 18? Алкохолът ще почака“

5 от големите заведения в столицата се обединиха в обща кампания - "Нямаш 18? Алкохолът ще почака". Това са Bedroom, Carrusel, Culture Beat, Club 365, Once upon a time…Biblioteka. Инициативата е на "Перно Рикар България" и се провежда с цел да се насърчи отговорната консумация на алкохол. 

Ограничаването на употребата на алкохол от непълнолетни е един от глобалните ангажименти, които групата "Перно Рикар" е поела. Постигането на тази цел обаче е възможно само в партньорство с всички заинтересовани страни: властите, неправителствените организации, бизнеса, отбелязват от компанията. Затова тя потърси партньорството на търговците на алкохол на дребно в България. 5-те емблематични за нощния живот на София заведения са припознали каузата като своя. 

На Учредително събрание е взето решение за създаване на първа по рода си в България "Лига на Отговорните – заведенията професионалисти". Лигата е неформална организация, отворена и за нови членове - барове, дискотеки, ресторанти, които също искат да се присъединят. По време на събранието 5-те заведения и "Перно Рикар България" поеха ангажимент да работят заедно за ограничаване на употребата на алкохол от непълнолетни и за създаване на култура на отговорно сервиране на алкохол.

"Твърдо вярваме, че в бъдеще Лигата ще се разраства с нови социално-отговорни заведения в цялата страна и ще придобива все по-голяма обществена популярност, сила и значимост", посочи Мирослава Симова, управител на "Перно Рикар България".

Кампанията "Нямаш 18? Алкохолът ще почака" е към широката общественост и има за цел да насочи вниманието на посетителите на нощни заведения към проблема, поставяйки акцент върху наличните средства за справяне с него. Известни плакатисти от PLAKAT KOMBINAT създадоха нейната идентичност. За всяко заведение от Лигата на Отговорните е изработена специална визия: плакат-уникат, представящ идентичността на заведението и посланието на кампанията. Плакатистите, които подадоха ръка на кампанията са Анна Симеонова, Надежда Комитска, Светлана Мирчева, Стефан Чинов, Ясен Згуровски.

Държавната агенция за закрила на детето е официален партньор, а Националната телефонна линия за децата (НТЛД) е отворена за подаване на сигнали за нередности, свързани с неправомерната продажба на алкохол на непълнолетни. С едно обаждане на номер 116111 всеки може да информира компетентните органи за наличието на нарушение на общоприетите правила, както и да подаде сигнал за всяко събитие, застрашаващо здравето и живота на подрастващи. 

Повече информация за телефонната линия може да намерите на 116111.bg.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
Израелски командоси сложиха край на мисията с помощи за Газа на екоактивистката Грета Тунберг
Светът на парите: Отрицателната инфлация в Швейцария изпраща предупреждение към Европа
25 града в Иран са забранили разхождането на кучета и дори превозването им в автомобили
Губернаторът на Калифорния нарече разполагането на Националната гвардия в Лос Анджелис незаконно, напрежението расте
Сирия отново ще се внедри в световната икономика след 14 години като държава-парий
Защо гърците купуват предимно стари жилища?
The Guardian: Кабул може да бъде първият град, който ще остане без вода до 2030 г.