Студено, много специално!

Студено, много специално!

Ново съвместно проучване на университетите в Мусаши и Оксфорд показва, че хората често асоциират студенината с лукса. Те възприемат студените предмети като по-специални, отколкото топлите. Затова, ако един потребител види реклама на парфюм на фона на зимен пейзаж, ще го възприеме като по-луксозен, отколкото ако е поставен на фона на пъстри есенни листа.

Според Ронда Хади, професор по маркетинг от Оксфорд, топлината обаче е за предпочитане пред студа, защото когато мислим за нея, я асоциираме с междуличностни взаимоотношения и близост. Да усещаш нещо като студено означава то да е ексклузивно, по-далечно и недосегаемо. За да докажат това, Хади и екипът ѝ дават на 50 респондента да държат ваза на стайна температура, а на други 50 – ваза с около 20 градуса под стайната температура. Заключението от експеримента е, че хората с по-студената ваза са я възприели като по-луксозна.

В друго проучване екипът на Ронда Хади поставя луксозни продукти върху два природни фонове. Единият е пролетен, а другият – покрит с лед и сняг. Отново респондентите определили зимната версия като по-луксозна.

Всичко това явно е добре известно за маркетинговата индустрия. Студената неръждаема стомана, от която са направени някои продукти, като iPhone например, помага потребителите да ги свързват с лукс и престиж. Някои брандове пък показват стоките си именно на фона на лед и студ, защото ексклузивните продукти, които предлагат, го позволяват. Това е често забелязван трик в кампаниите на производителя на бижута, часовници и парфюми Cartier например.

По материал на Fastcompany.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ