Анализирай това

Анализирай това

Понякога в маркетинга е добра идея да направите крачка назад и да прегледате цялостната си стратегия. Получавате ли това, което очаквате, от кампаниите си? Обмисляте ли целите си достатъчно добре? Единственият начин да го разберете е като го измерите.

За това ще са ви нужни маркетинг показателите, които компаниите използват, за да проследят ефективността на действията си по всички канали на комуникация. Чрез тях можете да избегнете голямото предизвикателство, наречено „непредсказуемост“. Вместо да изпълнявате дадена стратегия с надеждата да спечелите някоя нова продажба, използвайте данните, за да планирате и оптимизирате кампанията и да имате повече увереност, че тези продажби ще бъдат осъществени.

С информация, идваща от всички посоки, може да е трудно да прецените кои индикатори наистина имат значение. Джесика Дей, директор „Маркетинг операции“ в Copper споделя за Medium.com три метрики, които да не пропускате да следите във времето.

Конверсии

Кампанията ви започва, оптимизирана е, следва добрите практики, но кара ли хората да предприемат реално действие? Ако една кампания не води до това, независимо колко трафик получава, тя е безполезна. Измервайте процента конверсии, за да отчетете дали усилията ви се отплащат подобаващо. Те представляват процента посетители, които стигат до началната страница или уебсайта ви, и изпълняват дадена цел, която вие сте заложили. Ето някои от най-разпространените:

  • Абониране за информационен бюлетин;
  • Попълване на форма;
  • Извършване на покупка;
  • Изтегляне на материали (електронна книга, брошура и др.)

Калкулирането на конверсиите всъщност е много просто. Единствено трябва да разделите броя на конверсиите, които получавате за определен период от време на броя посетители и след това да умножите по сто.

Процент конверсии = (Брой конверсии / брой посетители)*100

Например ако миналия месец една ваша кампания е генерирала 15 хил. посетители и 2500 конверсии, процентът конверсии е 16.66.

Стойност на живота на клиента (CLV)

Този показател измерва колко пари харчи един потребител за бизнеса ви спрямо всички интеракции, които имате с него, и помага да установите колко стойност ви носи всеки, решил да купи от вас.

Не можете да предскажете бъдещето, така че да знаете колко един клиент ще остане с вас, но CLV позволява да направите приблизителна прогноза въз основа на числата, с които разполагате в момента. Най-просто казано, то е отражение на това какво екипът ви прави по правилния начин.

Колкото по-високо CLV имате, толкова по-силна е връзката ви с потребителите. и тъй като струва по-малко да задържите вече съществуващите, отколкото да печелите нови, високото CLV е и добър сигнал, че бизнесът ви оперира ефективно.

Стойност на живота на клиента = Средна годишна стойност на покупките / Средна продължителност на „живота“ на потребителя с бранда в години

Например ако един клиент си купува от вас 5 поредни години и харчи средно 1000 лева годишно, неговото CLV е 5000 лева.

Процент на разходите за придобиване на клиент (CAC)

Да знаете колко харчите за придобиването на нови потребители е ключово, за да оцените маркетинг усилията си, но също толкова важно е да калкулирате тази стойност в проценти.

Това разкрива колко ефективен е маркетинг екипът ви по отношение на инвестицията на средства и постигането на резултати. Можете да го пресметнете, като разделите общия брой средства, отделени за маркетинг за определен период от време, на общия брой продажби, постигнати за същия период, и умножени по 100.

M%CAC = (Общ брой средства, отделени за маркетинг за определен период от време / общ брой продажби, постигнати за същия период) * 100

Например ако маркетинг разходите ви са 3 хил. лева за последното тримесечие, а продажбите ви за същия период са 8 хил. лева, то резултатът ви е 37.5%.

Няма съмнение, че маркетинг метриките могат да са полезни за усилията ви да надграждате бизнеса си. Номерът е да знаете какво и кога да анализирате, за да откриете значими тенденции сред таргет аудиториите си. Така ще инвестирате оптимално средствата си и ще успеете да демонстрирате по-добре стойността на бранда си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ