B2b и b2c маркетинг - водещите разлики

B2b и b2c маркетинг - водещите разлики

Има разлика между маркетинга, насочен към бизнеса (business-to-business или b2b маркетинг) и маркетинга, насочен към клиента (business-to-client/b2c). Въпреки че и в двата случая продавате продукт на човек, опитът сочи, че разликата между двете се задълбочава.

В случая на b2b, цената на продажбата е много по-висока, отколкото ако се продава на клиент. Най-опростеният начин да се обясни това е обяснението, че преди business-to-business трансакцията често са необходими повече проучвания.

Когато маркетолозите рекламират пред бизнеса, те обикновени се фокусират върху логиката на продукта. Правят го, като се съсредоточават върху качествата на това, което предлагат. Тук почти няма емоция в решението за покупка. Маркетингът се стреми да осмисли и разбере купувачите в компаниите, работния им процес и всичките процедури, които спазват. Пазарът b2b има нужда от познание. Tези, които търсят, се нуждаят от информация. Маркетинг материалите трябва да са по-задълбочени и с подробно съдържание. Най-важното в маркетинг съобщението трябва да бъде КАК вашия продукт спестява на бизнеса ВРЕМЕ, РЕСУРСИ и ПАРИ. Ето защо този тип пазар е по-заинтересован от логиката.

При b2c маркетинга фокусът трябва да бъде насочен към ползите за клиента от дадения продукт. Решението е по-емоционално. Потребителите са различни и затова са необходими разнообразни медийни канали, за да се достигне до тях и те да бъдат убедени. По-малко вероятно е хората да се заинтересоват от задълбочено, силно информативно маркетинг съобщение. Те обикновено искат да им се каже направо. Нямат желание да полагат усилие да разберат ползите от предложения продукт. Вместо това, желаят маркетингът да се е погрижил да им изброи тези ПОЛЗИ в опростен вид.

Лаура Лейк в MarketingAbout, TheBalance.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ