Без паника!

Без паника!

Пандемията от COVID-19 доведе до огромни струпвания на хора, търсещи стоки от първа необходмост, а ако магазините не са прогнозирали скока в продажбите, вероятно бързо са останали с изчерпана наличност и са се сблъскали с недоволни клиенти.

Ефектът от паниката на купуването се разпознава, когато голям брой хора започнат да се стичат в търговските обекти, просто защото смятат, че всички останали го правят. Като потребители, хората си мислят „е, имам достатъчно средства и воля да напазарувам, защо да не го направя?“.

Две групи хора се наблюдават конкретно в условията на коронавируса:

  • Спокойните

Това са хората, които макар че са запознати с обстоятелствата, продължават да пазаруват нормално. Докато около тях всички се запасяват с тоалетна хартия и консерви, те запазват самообладание, защото успява да разклати обичайното им поведение.

  • Готовите за апокалипсис

Този потребителски сегмент е склонният към презапасяване в екстремни случаи. Той пазарува така, сякаш всичко по рафтовете е безплатно. Проблемът на тези клиенти е, че те не мислят преди да купуват, затова се озовават с 10 кг италианска паста, да речем. Кой се нуждае от такова огромно количество?

Още по-невероятното на този панически ефект е, че доказва, че клиентите купуват и неща, от които нито се нуждаят в момента, нито впоследствие ще използват. Това потвърждава факта, че тук става дума не толкова за фактора потребност, колкото за стойността, която ще бъде придобита чрез покупката. В някои държави супермаркетите вече поставят ограничения върху броя закупени продукти от един вид, но в други паниката продължава.

Може ли добрият маркетинг да промени потребителските възприятия?

Вярвам, че маркетингът е решение на този проблем, тъй като той има способността да променя потребителските възприятия, така да бъде разбран негативният ефект на паниката.

Той може и невинаги да изглежда достатъчно убедителен, но когато се използва правилно, има невероятната сила да внася промяна. Стигнах до заключението, че семплите и смели криейтиви имат позитивен ефект върху потребителите, когато става дума за покупателното им поведение. Нещо такова:

https://miro.medium.com/max/600/1*QGjH6BnJqAHYZd0_OREADQ.jpeg

След като формулираме посланието си, ни трябва комуникационен канал, с помощта на който то да стигне до потребителите – разбира се, в тези условия със сигурност става дума за социалните платформи. Самите те също са изключително важни за потушаването на паниката.

И накрая – информирайте се постоянно за ситуацията, така че да сте добре запознати с начина, по който вашата общност разсъждава във всеки един момент и какво би ѝ било от полза.

Андрей Тапалага за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Бъсеску: Днешният вот противопоставя два диаметрално различни политически курса – „промосковски“ срещу „проатлантически“