Без паника!

Без паника!

Пандемията от COVID-19 доведе до огромни струпвания на хора, търсещи стоки от първа необходмост, а ако магазините не са прогнозирали скока в продажбите, вероятно бързо са останали с изчерпана наличност и са се сблъскали с недоволни клиенти.

Ефектът от паниката на купуването се разпознава, когато голям брой хора започнат да се стичат в търговските обекти, просто защото смятат, че всички останали го правят. Като потребители, хората си мислят „е, имам достатъчно средства и воля да напазарувам, защо да не го направя?“.

Две групи хора се наблюдават конкретно в условията на коронавируса:

  • Спокойните

Това са хората, които макар че са запознати с обстоятелствата, продължават да пазаруват нормално. Докато около тях всички се запасяват с тоалетна хартия и консерви, те запазват самообладание, защото успява да разклати обичайното им поведение.

  • Готовите за апокалипсис

Този потребителски сегмент е склонният към презапасяване в екстремни случаи. Той пазарува така, сякаш всичко по рафтовете е безплатно. Проблемът на тези клиенти е, че те не мислят преди да купуват, затова се озовават с 10 кг италианска паста, да речем. Кой се нуждае от такова огромно количество?

Още по-невероятното на този панически ефект е, че доказва, че клиентите купуват и неща, от които нито се нуждаят в момента, нито впоследствие ще използват. Това потвърждава факта, че тук става дума не толкова за фактора потребност, колкото за стойността, която ще бъде придобита чрез покупката. В някои държави супермаркетите вече поставят ограничения върху броя закупени продукти от един вид, но в други паниката продължава.

Може ли добрият маркетинг да промени потребителските възприятия?

Вярвам, че маркетингът е решение на този проблем, тъй като той има способността да променя потребителските възприятия, така да бъде разбран негативният ефект на паниката.

Той може и невинаги да изглежда достатъчно убедителен, но когато се използва правилно, има невероятната сила да внася промяна. Стигнах до заключението, че семплите и смели криейтиви имат позитивен ефект върху потребителите, когато става дума за покупателното им поведение. Нещо такова:

https://miro.medium.com/max/600/1*QGjH6BnJqAHYZd0_OREADQ.jpeg

След като формулираме посланието си, ни трябва комуникационен канал, с помощта на който то да стигне до потребителите – разбира се, в тези условия със сигурност става дума за социалните платформи. Самите те също са изключително важни за потушаването на паниката.

И накрая – информирайте се постоянно за ситуацията, така че да сте добре запознати с начина, по който вашата общност разсъждава във всеки един момент и какво би ѝ било от полза.

Андрей Тапалага за Medium.com

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ