Българите имат по-положителна нагласа към външната реклама спрямо към останалата

Българите имат по-положителна нагласа към външната реклама спрямо към останалата

Аудиторията в България има по-положителна нагласа към външната реклама спрямо към останалите канали за рекламиране - телевизията, интернет рекламите като цяло, радиото, печатните рекламни материали.

Това посочва новото проучване GARB Audience Measurement. Данните от него бяха официално представени по време на събитие в София в петък. Това е първото по рода си национално представително проучване на аудиторията на външна реклама в България, посочиха авторите му. Направено е в периода юли-октомври 2018 г. и обхваща 12 800 ефективни интервюта с хора на възраст между 15 и 69 г. от цялата страна.

Данните показват актуалните потребителски нагласи спрямо различните методи за реклама в България. Оказва се, че външната реклама е лидерът по ненатрапчивост и към нея отношението е най-позитивно. Съдържанието ѝ провокира най-малко реакции на недоверие в сравнение с останалите рекламни канали, тоест тя се ползва с най-голямо доверие сред публиката, посочи социологът Живко Георгиев. 

Изследването показва, че външната реклама влияе на потребителския избор колкото всеки останал медиен канал. 75% от анкетираните могат да дадат пример, в който са променяли положително своето отношение към марка или продукт, след като са ги видели рекламирани чрез външна реклама, а 96% декларират, че поне веднъж изборът им е бил повлиян и от външната реклама.

Половината от респондентите посочват, че поне веднъж месечно потребяват стока или услуга, рекламирана чрез външна реклама. 

Според резултатите 60% от целевата група заглежда рекламното съдържание върху мегаборди и билборди, следвано от тези на спирки и калкани, покриви и фасада на сгради.

Придвижването покрай носителите на външна реклама в градската среда най-често се случва с автомобил или друго МПС, като 99% от пътуващите (шофьори и/или пасажери) се заглеждат в рекламите, докато изчакват в трафика.

Според респондентите най-полезна и информативна е рекламата на търговски обекти и продукти (52.8%), следвана от информацията за кино-прожекции, концерти и културни събития (21.1%), обяви, свързани със сферата на услугите (20.3%), социалната реклама (4.3%) и на последно място - политическа реклама (1.5%). 

Изследването на GARB е първото по рода си след години, в които рекламодателите нямаха реална оценка на вложенията си в този рекламен канал, отбелязаха от GARB. В момента компанията разработва нова метрика за територията на София-град, която ще даде на пазара точни и съпоставими с останалите медийни канали показатели за аудиторията на външната реклама. Така реално клиентите ще имат възможността да оценяват и анализират ефективността на рекламната си кампания.

Обект на измерване и рекламен мониторинг ще са форматите билборд, мегаборд, сити-лайт и калкани, които имат законни разрешителни от Столична община.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ