Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Българите имат по-положителна нагласа към външната реклама спрямо към останалата
Аудиторията в България има по-положителна нагласа към външната реклама спрямо към останалите канали за рекламиране - телевизията, интернет рекламите като цяло, радиото, печатните рекламни материали.
Това посочва новото проучване GARB Audience Measurement. Данните от него бяха официално представени по време на събитие в София в петък. Това е първото по рода си национално представително проучване на аудиторията на външна реклама в България, посочиха авторите му. Направено е в периода юли-октомври 2018 г. и обхваща 12 800 ефективни интервюта с хора на възраст между 15 и 69 г. от цялата страна.
Данните показват актуалните потребителски нагласи спрямо различните методи за реклама в България. Оказва се, че външната реклама е лидерът по ненатрапчивост и към нея отношението е най-позитивно. Съдържанието ѝ провокира най-малко реакции на недоверие в сравнение с останалите рекламни канали, тоест тя се ползва с най-голямо доверие сред публиката, посочи социологът Живко Георгиев.
Изследването показва, че външната реклама влияе на потребителския избор колкото всеки останал медиен канал. 75% от анкетираните могат да дадат пример, в който са променяли положително своето отношение към марка или продукт, след като са ги видели рекламирани чрез външна реклама, а 96% декларират, че поне веднъж изборът им е бил повлиян и от външната реклама.
Половината от респондентите посочват, че поне веднъж месечно потребяват стока или услуга, рекламирана чрез външна реклама.
Според резултатите 60% от целевата група заглежда рекламното съдържание върху мегаборди и билборди, следвано от тези на спирки и калкани, покриви и фасада на сгради.
Придвижването покрай носителите на външна реклама в градската среда най-често се случва с автомобил или друго МПС, като 99% от пътуващите (шофьори и/или пасажери) се заглеждат в рекламите, докато изчакват в трафика.
Според респондентите най-полезна и информативна е рекламата на търговски обекти и продукти (52.8%), следвана от информацията за кино-прожекции, концерти и културни събития (21.1%), обяви, свързани със сферата на услугите (20.3%), социалната реклама (4.3%) и на последно място - политическа реклама (1.5%).
Изследването на GARB е първото по рода си след години, в които рекламодателите нямаха реална оценка на вложенията си в този рекламен канал, отбелязаха от GARB. В момента компанията разработва нова метрика за територията на София-град, която ще даде на пазара точни и съпоставими с останалите медийни канали показатели за аудиторията на външната реклама. Така реално клиентите ще имат възможността да оценяват и анализират ефективността на рекламната си кампания.
Обект на измерване и рекламен мониторинг ще са форматите билборд, мегаборд, сити-лайт и калкани, които имат законни разрешителни от Столична община.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.