Предизвикателството да си по-ефективен с по-ниски инвестиции движи маркетинга

Предизвикателството да си по-ефективен с по-ниски инвестиции движи маркетинга

Какво работи в маркетинга в България? Какво е отличително в нагласите и навиците на българския потребител? Какви ще бъдат вече остарелите практики през 2017 г.?

На тези и други въпроси отговарят едни от най-успешните маркетолози в България - носителите на награди BAA Awards 2016 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни те споделят добри примери, идеи и прозрения за пазара у нас. 

Участник днес е Николай Тинков, старши бранд мениджър на "Загорка". Компанията взе награда на БАР тази година за най-добър маркетингов екип в категорията "Нов продукт", за кампанията "Загорка Ретро пак е на мода". 

.......................

- Г-н Тинков, как дойде идеята да заложите на продукт с ретро вид?

- Идеята да лансираме продукт под бранда "Загорка", вдъхновен от богатата история на пивоварната, стоеше пред нас от известно време. Успяхме да уцелим правилния момент, в който носталгия трендът беше най-актуален за потребителите, а в бирената индустрия такъв продукт не беше предлаган до момента.

- Какво беше предизвикателството?  

- Бяхме изправени пред задачата да иновираме в най-голямата категория, а именно лагерните светли пива, вместо в радлери или тъмни бири. Бяхме убедени, че в тази категория ще имаме успех. Предизвикателството по-скоро се коренеше в това да поставим правилно основите, базирани на нарастващия винтидж тренд, който наблюдавахме навсякъде наоколо. Всеки детайл имаше изключително значение. Заложихме на богатото и разпознаваемо наследство, което "Загорка" носи със себе си, пречупено през настоящето. Все пак, първата реклама на бира у нас е именно на "Загорка". Рецептата се оказа успешна, резултатите надминаха всички очаквания.

- Световен тренд ли е носталгията в рекламата?

- Не бих казал, че носталгията е тренд само в рекламата. Носталгията се дефинира като "сантиментален копнеж за миналото" или "копнеж по един идеализиран свят". В маркетинга тя не е самоцел, а по-скоро възможност да се създаде емоционална връзка с потребителите във време, когато всички искаме да забавим темпото на ежедневието си. Много изследвания показват, че повечето потребители поглеждат назад през призмата на "розовите очила" и са готови да похарчат повече за продукт, който им създава усещане за сигурност от отминали времена.

- Какво ще работи в маркетинга през 2017 г.? Какви ще бъдат вече отживелите практики?

- Отживели практики ще продължим да наблюдаваме, но все повече компании залагат на разумните инвестиции, които имат най-голяма възвръщаемост. Всъщност, предизвикателството да си по-ефективен с по-ниски инвестиции, създава нови и интересни подходи за комуникация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Костадин Ангелов одобри идеята социалните мрежи да са забранени за деца под 15 години
Зеленски вижда три начина за финансиране на покупки на ракети "Томахок", ако САЩ одобрят доставките
Проф. Ива Христова: Грипът вече е тук, COVID също се завръща
На днешната дата, 14 октомври. Петковден
Кристалина Георгиева: Страните по света нямат регулаторна и етична база за изкуствения интелект
Temu удвоява печалбите си от ЕС, въпреки че фирмата има само осем служители