Дигитален маркетинг по време на коронавирус

Дигитален маркетинг по време на коронавирус

В условията на криза имаме два избора за каналите си в дигиталното пространство – да запазим мълчание или възможно най-бързо да пренасочим активностите си в контекста на случващото се, така че да продължим да бъдем полезни на потребителите си. Сами се досещате кой е по-добрият вариант, нали? Не спирайте да говорите на аудиторията си, винаги ще има какво да ѝ кажете!

Дайте съвети

Покажете, че ви е грижа за потребителите и използвайте изградената си база от последователи, за да разпространите ценна информация, съвети и препоръки, свързани с възникналата криза.

В случая с COVID-19 например, можем да напомним за препоръките на Световната здравна организация за спазване на добра хигиена, както и за условията около въведеното извънредно положение в страната.

Предложете нещо интересно

За да облекчите последствията от кризата, можете да предложите на аудиторията си нещо забавно и интригуващо, което да я „откъсне“ от негативните мисли.

Организирайте онлайн активност, свързана с бизнеса ви. Редица организации вече го направиха, като театър „Възраждане“ със своите виртуални постановки, Софийската фотографска школа с безплатните си лекции по фотография и арт галерия „Париж“, която трансформира изцяло дейността си в дигиталното пространство.

Предизвикайте ги

Сега е най-подходящият момент да сплотите онлайн общността си. Направете потребителите повече от просто зрители на това, което имате да им покажете. Включете ги активно в нещо, в контекста на индустрията, в която оперирате.

Например ако имате фитнес, направете тренировка в реално време, която да накара хората да се раздвижат. Платформи като Instagram предоставят и инструменти, с помощта на които може да създадете цяла викторина на тема по избор, можете да включите и символична награда за най-добре представилите се.

Попитайте потребителите и за обратна връзка за продуктите или услугите, които предлагате – предвид факта, че разполагат с достатъчно време, вероятността да ви отговорят е по-голяма, а вие, от своя страна, пък имате достатъчно време да приложите някоя положителна промяна.

Експериментирайте

Няма предварително изпитан начин за предизвикателната ситуация, пред която сме изправени в момента, затова не се страхувайте да опитате нови неща, с които да ангажирате потребителите. Ако не ви допада някой от примерите по-горе, действайте на принципа проба-грешка и открийте онова, което истински ги вълнува.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити