Другите 4Р в маркетинга

Другите 4Р в маркетинга

Всеки маркетолог знае класическите 4Р в маркетинга – product (продукт), price (цена), promotion (промоция) и place (пласмент). Този маркетинг микс е ценна основа, над която да надграждаме, но Карън Рипъргър от ReportLinker споделя още една концепция – 4-те “P” на т.нар. intelligence journey или разузнавателното пътешествие, в което включва purpose (цел), people (хора), process (процес) и publish (публикуване).

Стъпка едно: Purpose (цел)

Тук определяме от какво имаме нужда за нашето разузнавателно пътешествие. Според речника на Оксфорд думата “purpose” означава „причината, поради която нещо е направено или създадено или съществува“. Какви са вашите цели и желани резултати?

Адресирането им може да ви помогне. Тук е важно да се възползвате от прогнозните срокове, възможните резултати, предложения бюджет.

Стъпка две: People (хора)

Тук трябва да определите кой се нуждае от това, което правите, независимо дали е в подкрепа на разработване на продукти, маркетингова кампания, пазарна оценка, стратегическо планиране. За да бъдете успешни трябва да сте изградили мрежа и взаимоотношения.

Стъпка три: Process (процес)

Тук трябва да определите как събирате, синтезирате и анализирате информацията по ефективен начин. Тази стъпка трябва да бъде допълнена от източници на данни, инструменти, умения и знания. Винаги си задавайте въпроса защо е необходима тази стъпка и какво се случва ако я пропуснем.

Стъпка четири: Publish (публикуване)

Въз основа на предишните три стъпки тази е крайната към споделяне на информация и ключови прозрения, до които сте достигнали.

Използвайки изключително комуникационни умения и технологии, разузнавателните стратези предоставят правилната информация на правилния човек и в точното време.

***

Методологията на пътешествието работи изключително добре за повтарящи се проекти или резултати. Например ако крайният резултат е тримесечен доклад, очертаването на целта, хората, процесите и публикуването помага за увеличаване на ефективността с течение на времето.

Имайте предвид, че колкото повече използвате един последователен подход, толкова по-надежден става той. Разбира се, има различни инструменти, рамки, модели и анализи, които да ви помогнат да постигнете целите си. Нека направим разузнавателното пътешествие последователна методология, която маркетолозите и лидерите могат да разберат.

Карън Рипъргър за ReportLinker

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ