Два пъти мери, един път публикувай

Два пъти мери, един път публикувай

Със сигурност знаете, че маркетингът в социалните медии е важен за позиционирането на бизнеса ви, предвид динамиката на съвременния свят. Има обаче някои неписани правила, които е добре да знаете в процеса на развитие на корпоративните си акаунти онлайн. За тях споделя в Medium.com Рейчъл Уейн.

Запазете си едно и също име

Повечето маркетинг гурута съветват да започнете с една или две социални платформи, вместо да се разсейвате в повече. Това е добър съвет, но все пак трябва да запазите бранд името си навсякъде. Всяка голяма платформа натрупва нови потребители ежедневно и това увеличава вероятността някой да избере точно вашето име, освен ако не е много изключително и уникално.

Направете си акаунти във водещите социални мрежи, уверете потребителите, че той официален за бизнеса ви и когато сте готови да вложите повече усилия, вече ще бъдете сигурни, че можете да го направите под същото име.

Никога не купувайте последователи

Работила съм за няколко клиента, които следваха лошия съвет да купуват последователи. Познайте – тези „последователи“ не бяха ни най-малко заинтересовани от страницата, а много от тях дори не бяха реални хора.

Въпреки че е вярно, че наличието на повече последователи може да накара хората да ви последват, те не гледат единствено това. Потребителите виждат съдържанието ви на началните си страници и едва след това може би разглеждат профила ви, за да преценят дали да ви последват. Но те го правят, за да виждат съдържанието ви в бъдеще, а не защото виждат, че някой друг ви следва.

Не спирайте да следвате другите

Хората може и да не се интересуват колко последователи имате, но определено обръщат внимание на това дали вие следвате определени страници. Методът „последвай-спри да следваш“ се разви, защото някой реши, че изглежда лошо да имаш еднакъв или почти еднакъв брой на последователи и последвани.

Истината е, че реципрочността е много по-важна от цифрите в социалните медии.

Когато спирате да следвате другите, само показвате на аудиторията, че се интересувате от гледанията и бройката на феновете. Вместо да се занимавате със съотношението последователи-последвани, отделете време да ангажирате потенциалните си потребители и да изградите връзка с тях, която ще доведе до продажби.

Обръщайте внимание на визията

Наличието на едно лого и цветова палитра не е признак, че сте готови да лансирате кампаниите си. особено в Instagram наличието на кохезия и привлекателност са важни фактори за изпъкването спрямо стотиците постове, които аудиторията вижда. За нещастие, прекалено лесно е публикациите да останат в периферията.

Някои маркетолози се опитват да поправят това с по-комплексен и сложен дизайн. Виждала съм хора да разбиват големи изображения в няколко поста, така че при влизане в профила да грабват вниманието. Проблемът тук е, че повечето хора виждат публикациите директно в новинарския си поток и не стигат до мегаизображението. Много по-добра идея е да разработите брандирани шаблони и да се придържате към тях.

Не всички фенове ще видят съдържанието ви

Обикновено публикациите достигат до 20-40% от общия брой последователи на един акаунт. Бях шокирана да открия, че в алгоритъма този процент варира от 2 до 6%. Така дори да имате хиляди последователи, не всички ще видят съдържанието ви, а тези, които го направят, невинаги предприемат някакво действие.

Това означава, че стратегията ви за социалните медии трябва да хваща вниманието на потребителите поетапно. Опитайте да публикувате постове с подобно съдържание и да правите връзка между тях, така че потребителите да проявяват допълнителен интерес и евентуално да се насочат и към останалите постове.

Когато промотирате бизнеса си онлайн, има много напрежение до постигането на съвършенство. Важно е да прекарате повече време в подготовка и ангажиране, отколкото в публикуване. Както се казва, „два пъти мери, един път режи“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ