Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Имаше ли трик при Cybertruck?
Вероятно вече сте наясно с първата демонстрация на модела Cybertruck, новия електрически пикап на Tesla. За тези от вас, които не са – миналата седмица Илон Мъск представи автомобил с бронирани по неговите думи прозорци, които след удар със стоманено топче обаче, се напукаха.
По време на презентацията си предприемачът изреди редица удивителни предимства на новото си творение, а според много хора това, което изглеждаше като гаф, всъщност беше добре изпипан трик. В рамките на 24 часа след представянето Мъск загуби близо 800 млн. долара от богатството си, акциите на Tesla се свиха, но поръчките за пикапа, чието производство ще започне през 2021 г., надхвърлиха 250 000, тоест вече му донесоха милиарди. Това е силата на герила маркетинга, който използва изненадата като стратегия, както и неконвенционални маркетингови методи при промотирането на продукти.
Необичайното вече е характерно за Мъск. Той си позволи да пуши марихуана в подкаст, в резултат на което акциите на автомобилната му компания паднаха с 6%, отправи обиди срещу водолаза, помогнал за спасяването на футболния екип от деца от пещера в Тайланд. Това прави гафа от презентацията на Cybertruck още по-интригуващ. Може би беше планиран, а може би – не. Любопитно е също, че след представянето беше публикувано видео, в което дизайнерът Франц фон Холцхаузен отново хвърля стоманено топче към прозореца на автомобила, но този път без никакви щети.
Сигурно е обаче, че Tesla трайно влезе в новините с новия си продукт. Герила маркетингът не е подходяща стратегия всеки път и е особено важна, когато един бизнес иска да навлезе в индустрия с ожесточена конкуренция, каквато е автомобилната. Историята помни и друг подобен трик – през 2005 г., за да покаже здравината на стъклата си, брандът 3М постави 3 млн. долара под стъклен похлупак, а над три милиона души опитаха да го счупят, за да вземат парите. Никой не успя да го направи, но впоследствие се оказа, че само 500 лева от цялата сума са истински, а всичко останало е фалшиво.
Том Стивънсън за Medium.com
Редактор: Габриела Беличовска
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.