Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Глад за новини и целодневен праймтайм по време на пандемията
Всичко онова, което наблюдавахме като стабилни тенденции през последните няколко години, днес в по-голяма или по-малка степен не важи. Внезапната и безпрецедентна по мащаба си промяна в ритъма и начина ни на живот под въздействие на COVID-19 пандемията незибежно засегна и медийната среда. Отне доста възможности, но и създаде нови такива.
Огромният ръст в онлайн потреблението и консумацията на онлайн медии е факт, но тъй като това пространство е силно фрагментирано, ефектът за едни медии е силно позитивен, докато други изпитват затруднения да запазят позициите си. Това е заключението от данни за медийната обстановка в страната, обобщени от агенция Argent.
Телевизия
След въвеждането на извънредното положение гледането на телевизия се е увеличило драстично, среднодневно с 34%.
Най-големия ръст при дневните часове 8:00-18:00 ч., когато нарастването е средно с 57%. В интервала 21:00-24:00 ч. ръстът е 22%.
Значителна част от хората в активна възраст, представляващи и двете стандартни медийни групи 18-49 г. и 25-54 г., работят дистанционно или временно не работят, а с оставането вкъщи гледат значително повече телевизия, с тях и децата им.
Значително увеличена гледаемост
[[{"fid":"353114","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":520,"width":684,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Източник: Argent Media
От 10-ата седмица още преди да бъде обявено извънредното положение у нас, телевизията отбеляза силно нарастващ интерес: в 10-а седмица с около 13% спрямо същата седмица на миналата година, а в 11-а седмица, при въвеждане на извънредните мерки, увеличението на гледаемостта е с 21% спрямо същата седмица на миналата година.
▪ Нарастването на гледаемостта отбеляза пик две седмици след въвеждането на мерките, когато ръстът спрямо миналата година достигна 42%.
▪ През последните две седмици консумацията на телевизия остава повишена средно с 28%, но не е с пикови стойности.
[[{"fid":"353115","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":512,"width":682,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Източник: Argent Media
Ръстове се наблюдават при двете сравнително трудни за достигане с телевизия най-млади таргет групи – децата 4-10 години, както и тези в и около тийнейджърска възраст.
Специфичното при тях е, че ръстът започва малко по-рано, отколкото при възрастните, което е вследстиве на предхождащата пандемията грипна ваканция за
училищата.
Целодневен праймтайм?
[[{"fid":"353116","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":522,"width":1144,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]
Източник: Argent Media
Гледаемостта се е повишила във всички часови интервали и най-драстично през деня. Разликата между праймтайма и останалите часови слотове вече не е така голяма, защото докато са у дома заради извънредното положение, зрителите са пред телевизора много повече от обичайното, особено от 10:00 до 16:00 часа.
Най-малко е нарастването ранната сутрин, 06:00-08:00 ч., тъй като голяма част от традиционните за това време зрители сега не стават толкова рано, за да пътуват до работа или да водят децата на училище, детска градина и т.н.
Забелязва се значително повишено на среднодневното покритие в София сред потребителите с високи доходи, както и сред най-младите.
Хората от основната за медиите таргет група 25-54 г. са увеличили времето за гледане на телевизия с 80 минути, като основен принос имат 30-49-годишните. Значително е и увеличението в най-големите градове в страната.
[[{"fid":"353117","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":514,"width":676,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]
Източник: Argent Media
Глад за новини и промени в движение
Съвсем очаквано, най-голям ръст отбелязва интересът към новинарските емисии, особено централните. Освен актуалната информация за развитието на COVID-19 кризата у нас и по света, хората имат нужда и да се разтоварят от тревожните новини, затова търсят и съдържание с позитивен и развлекателен характер.
Извънредните обстоятелства наложиха и извънредни промени в програмните схеми на основните телевизионни канали, а също и в някои нишови такива, основно спортните. Отлагането за догодина на дългоочаквани състезания допълнително ще лишат медиите от прогнозираните съдържание и приходи. Разместванията са, от една страна, за да могат телевизиите да отговорят на очакванията на аудиторията за повече информация, свързана с пандемията, и от друга заради невъзможността да се заснемат нови продукции или епизоди на настоящи такива, предавания пред жива публика, както и липса на актуално спортно съдържание.
Какво се случва онлайн?
Пандемията доведе до силен тласък на развитие на света в посока на дигиталната икономика и на засилено дигитализиране на нови аспекти от живота на хората.
Както глобално, така и у нас, интернет трафикът в дните на COVID-19 пандемията бележи огромен ръст.
Основен принос за това имат социалните мрежи, конферентните онлайн услуги и VOD платформите. Не чак толкова допринасят традиционните уеб услуги – поща, посещения на сайтове и т.н.
Промените в навиците на хората под въздействие на изолацията ще се отразят трайно върху начина им на онлайн потребление и то ще продължи да бъде с активност на нива над тези преди кризата.
Почти всички онлайн медии у нас отчитат ръст на трафика с минимум 20%. Най-видима е тази тенденция в категория „Новини“. И въпреки че през м. март спрямо м. февруари няма изменение в броя уникални потребители, средният ръст в импресиите за този период е 13%.
[[{"fid":"353118","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":464,"width":558,"class":"media-element file-default","data-delta":"5"}}]]
Източник: Argent Media
Завръщане на настолния компютър?
Ръстът в трафика, генериран от хората от различните възрастови групи, е относително равен.
И докато в сегашния период тинейджърите (15-19 г.) доста по-активно ползват домашния компютър, по-възрастните хора (60-69 г.) са предпочели телевизията за осведомяване.
Не само трафика, но и времето, което хората прекарват онлайн, също е нараснало.
Поведението на хората по отношение на ползването на онлайн медиите следва относително същия модел, както и на телевизия.
След големия ръст на трафика след 9 март и пика в периода 16-30 март се наблюдава известен спад след 6 април.
Първоначалното търсене на повече информация вече е удовлетворено, новините вече са относително еднообразни.
[[{"fid":"353119","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"6":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":498,"width":706,"class":"media-element file-default","data-delta":"6"}}]]
Източник: Argent Media
Колкото повече, толкова повече
В условията на повече време, прекарано вкъщи, хората явно търсят повече информация и съдържание онлайн и са склонни да отделят за това повече време. Медиите, които успяват да предоставят качество и разнообразие, успяват и да задържат аудиторията си за по-дълго.
Позитивният тон отстъпва позиции
Ако проследим характера на съдържанието обаче, през последния месец се наблюдава тенденцията статиите и материалите, оценявани като негативни да преобладават в онлайн пространството.
[[{"fid":"353120","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"7":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":432,"width":1094,"class":"media-element file-default","data-delta":"7"}}]]
Източник: Argent Media
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.