Глад за новини и целодневен праймтайм по време на пандемията

Глад за новини и целодневен праймтайм по време на пандемията

Всичко онова, което наблюдавахме като стабилни тенденции през последните няколко години, днес в по-голяма или по-малка степен не важи. Внезапната и безпрецедентна по мащаба си промяна в ритъма и начина ни на живот под въздействие на COVID-19 пандемията незибежно засегна и медийната среда. Отне доста възможности, но и създаде нови такива.

Огромният ръст в онлайн потреблението и консумацията на онлайн медии е факт, но тъй като това пространство е силно фрагментирано, ефектът за едни медии е силно позитивен, докато други изпитват затруднения да запазят позициите си. Това е заключението от данни за медийната обстановка в страната, обобщени от агенция Argent.

Телевизия

След въвеждането на извънредното положение гледането на телевизия се е увеличило драстично, среднодневно с 34%.

Най-големия ръст при дневните часове 8:00-18:00 ч., когато нарастването е средно с 57%. В интервала 21:00-24:00 ч. ръстът е 22%.

Значителна част от хората в активна възраст, представляващи и двете стандартни медийни групи 18-49 г. и 25-54 г., работят дистанционно или временно не работят, а с оставането вкъщи гледат значително повече телевизия, с тях и децата им.

Значително увеличена гледаемост

[[{"fid":"353114","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":520,"width":684,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Източник: Argent Media

От 10-ата седмица още преди да бъде обявено извънредното положение у нас, телевизията отбеляза силно нарастващ интерес: в 10-а седмица с около 13% спрямо същата седмица на миналата година, а в 11-а седмица, при въвеждане на извънредните мерки, увеличението на гледаемостта е с 21% спрямо същата седмица на миналата година.
▪ Нарастването на гледаемостта отбеляза пик две седмици след въвеждането на мерките, когато ръстът спрямо миналата година достигна 42%.
▪ През последните две седмици консумацията на телевизия остава повишена средно с 28%, но не е с пикови стойности.

[[{"fid":"353115","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":512,"width":682,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Източник: Argent Media
Ръстове се наблюдават при двете сравнително трудни за достигане с телевизия най-млади таргет групи – децата 4-10 години, както и тези в и около тийнейджърска възраст.
Специфичното при тях е, че ръстът започва малко по-рано, отколкото при възрастните, което е вследстиве на предхождащата пандемията грипна ваканция за
училищата.

Целодневен праймтайм?

[[{"fid":"353116","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":522,"width":1144,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Източник: Argent Media
Гледаемостта се е повишила във всички часови интервали и най-драстично през деня. Разликата между праймтайма и останалите часови слотове вече не е така голяма, защото докато са у дома заради извънредното положение, зрителите са пред телевизора много повече от обичайното, особено от 10:00 до 16:00 часа.
Най-малко е нарастването ранната сутрин, 06:00-08:00 ч., тъй като голяма част от традиционните за това време зрители сега не стават толкова рано, за да пътуват до работа или да водят децата на училище, детска градина и т.н.

Забелязва се значително повишено на среднодневното покритие в София сред потребителите с високи доходи, както и сред най-младите.

Хората от основната за медиите таргет група 25-54 г. са увеличили времето за гледане на телевизия с 80 минути, като основен принос имат 30-49-годишните. Значително е и увеличението в най-големите градове в страната.

[[{"fid":"353117","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":514,"width":676,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

Източник: Argent Media

Глад за новини и промени в движение
Съвсем очаквано, най-голям ръст отбелязва интересът към новинарските емисии, особено централните. Освен актуалната информация за развитието на COVID-19 кризата у нас и по света, хората имат нужда и да се разтоварят от тревожните новини, затова търсят и съдържание с позитивен и развлекателен характер.

Извънредните обстоятелства наложиха и извънредни промени в програмните схеми на основните телевизионни канали, а също и в някои нишови такива, основно спортните. Отлагането за догодина на дългоочаквани състезания допълнително ще лишат медиите от прогнозираните съдържание и приходи. Разместванията са, от една страна, за да могат телевизиите да отговорят на очакванията на аудиторията за повече информация, свързана с пандемията, и от друга заради невъзможността да се заснемат нови продукции или епизоди на настоящи такива, предавания пред жива публика, както и липса на актуално спортно съдържание.

Какво се случва онлайн?

Пандемията доведе до силен тласък на развитие на света в посока на дигиталната икономика и на засилено дигитализиране на нови аспекти от живота на хората.
Както глобално, така и у нас, интернет трафикът в дните на COVID-19 пандемията бележи огромен ръст.
Основен принос за това имат социалните мрежи, конферентните онлайн услуги и VOD платформите. Не чак толкова допринасят традиционните уеб услуги – поща, посещения на сайтове и т.н.
Промените в навиците на хората под въздействие на изолацията ще се отразят трайно върху начина им на онлайн потребление и то ще продължи да бъде с активност на нива над тези преди кризата.

Почти всички онлайн медии у нас отчитат ръст на трафика с минимум 20%. Най-видима е тази тенденция в категория „Новини“. И въпреки че през м. март спрямо м. февруари няма изменение в броя уникални потребители, средният ръст в импресиите за този период е 13%.

[[{"fid":"353118","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":464,"width":558,"class":"media-element file-default","data-delta":"5"}}]]

Източник: Argent Media

Завръщане на настолния компютър?

Ръстът в трафика, генериран от хората от различните възрастови групи, е относително равен.

И докато в сегашния период тинейджърите (15-19 г.) доста по-активно ползват домашния компютър, по-възрастните хора (60-69 г.) са предпочели телевизията за осведомяване.

Не само трафика, но и времето, което хората прекарват онлайн, също е нараснало.

Поведението на хората по отношение на ползването на онлайн медиите следва относително същия модел, както и на телевизия.

След големия ръст на трафика след 9 март и пика в периода 16-30 март се наблюдава известен спад след 6 април.
Първоначалното търсене на повече информация вече е удовлетворено, новините вече са относително еднообразни.

[[{"fid":"353119","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"6":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":498,"width":706,"class":"media-element file-default","data-delta":"6"}}]]

Източник: Argent Media

Колкото повече, толкова повече

В условията на повече време, прекарано вкъщи, хората явно търсят повече информация и съдържание онлайн и са склонни да отделят за това повече време. Медиите, които успяват да предоставят качество и разнообразие, успяват и да задържат аудиторията си за по-дълго.

Позитивният тон отстъпва позиции

Ако проследим характера на съдържанието обаче, през последния месец се наблюдава тенденцията статиите и материалите, оценявани като негативни да преобладават в онлайн пространството.

[[{"fid":"353120","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"7":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":432,"width":1094,"class":"media-element file-default","data-delta":"7"}}]]

Източник: Argent Media

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Поредна нощ на протести в Украйна: Демонстрантите обвиниха Зеленски в авторитаризъм
Визита в Шотландия: Тръмп предупреди Европа да спре „ужасното нашествие“ от мигранти
Пеевски: КПК трябва да бъде закрита, за да престанат фалшивите драматургии, че била бухалка
На днешната дата 26 юли. Имен ден празнуват Параскева, Парашкева
Сръбските власти затвориха ресторант на световния режисьор Емир Кустурица в eтноселото Дървенград
Нова епизод: Черният леопард забелязан до шуменския кв. „Мътница“, местните жители са предупредени
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
CNN: Сблъсъкът на астероида „Убиец на градове“ с Луната е опасен за сателитите и астронавтите