Google е най-силният бранд на националния пазар, две родни марки са в Топ 20 на Superbrands

Google е най-силният бранд на националния пазар, две родни марки са в Топ 20 на Superbrands

Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове. Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands. Проучването се провежда за седми пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2019/2020.  Само още един български бранд – „Девин“, е в престижния Топ 20 марки в България. За първи път в класацията влизат още Lidl - начело в категория "Търговски вериги", Lavazza, Shell и Viber.  Някои от досегашните лидери в различните категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застана пред Mercedes-Benz при автомобилите, например, ДЗИ си връща първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпва лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.

Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria. В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands, най-важните от които са:

  • Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
  • Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
  • Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 27 категории от потребителския сегмент на българския пазар. Ето и класирането - както в общия рейтинг, така и по лидерство в отделните категории

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2019 г.

МАРКА

 

КАТЕГОРИЯ – СЕКТОР

 

GOOGLE

1

Интернет (търсачка)

 

COCA-COLA

2

Напитки – безалкохолни

 

ADIDAS

3

Облекло и обувки

 

FACEBOOK

4

Интернет (социална мрежа)

 

OMV

5

Търговия с горива

 

ARIEL

6

Стоки за бита

 

BOSCH

7

Електродомакински уреди

 

BTV

8

Медии – телевизия и радио

 

LAVAZZA

9

Напитки – кафе и чай

 

ДЕВИН

10

Напитки – безалкохолни

 

LIDL

11

Търговски вериги и центрове

 

HEINEKEN

12

Напитки - бира

 

SAMSUNG

13

Технологии

 

BMW

14

Автомобили

 

NIKE

15

Облекло и обувки

 

NESCAFE

16

Напитки – кафе и чай

 

APPLE

17

Технологии

 

КАУФЛАНД

18

Търговски вериги и центрове

 

VIBER

19

Интернет (комуникация)

 

SHELL

20

Търговия с горива

 

 ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ | АПРИЛ 2019 г.

BMW

 |  Автомобили

GOOGLE

 |  Интернет

L’ORÉAL PARIS

 |  Козметика и продукти за лична ....хигиена

NATIONAL GEOGRAPHIC

 |  Медии – вестници и списания

bTV

 |  Медии – телевизия и радио

COCA-COLA

 |  Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки

ДЕВИН

 |  Напитки – безалкохолни / минерални води

HEINEKEN

 |  Напитки – бира

DOMAINE BOYAR

 |  Напитки – вина

JOHNNIE WALKER

 |  Напитки – високоалкохолни / уиски

ABSOLUT

 |  Напитки – високоалкохолни / водка

LAVAZZA

 |  Напитки – кафе

ADIDAS

 |  Облекло, обувки

OMV

 |  Търговия с горива

 LUFTHANSA

 |  Пътуване – авиокомпании

KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO

 |  Пътуване – хотели, курортни комплекси

HAPPY BAR & GRILL

 |  Ресторанти и кафенета

НАРОДЕН ТЕАТЪР „ИВАН ВАЗОВ“

 |  Свободно време и забавления

ARIEL

 |  Стоки за бита / битова химия

IDEAL STANDARD

 |  Стоки за бита / санитарен фаянс

BOSCH

 |  Стоки за бита / електродомакински уреди

АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ

 |  Строителство и недвижими имоти

A1

 |  Телекомуникации

APPLE

 |  Технологии

ТЕХНОПОЛИС

 |  Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника

LIDL

 |  Търговски вериги и центрове

ACTAVIS

 |  Фармация и медицина

VISA

 |  Финансови услуги / кредитни карти

БАНКА ДСК

 |  Финансови услуги / банки

ДЗИ

 |  Финансови услуги / застраховане

ДАНОН АКТИВИА

 |  Храни / млечни продукти

МАДЖАРОВ

 |  Храни / месни продукти

DERONI

 |  Храни / консервирани храни

LINDT

 |  Храни / шоколадови и захарни изделия

ROLEX

 |  Часовници и аксесоари

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ