Google съкрати наполовина маркетинг бюджета си

Google съкрати наполовина маркетинг бюджета си

Технологичният гигант Google съкращава наполовина маркетинг бюджета си за втората половина на 2020 година, съобщи CNBC.

Според вътрешно съобщение на един от глобалните директори, изпратено до служителите на компанията, ръководството е помолило за орязването на средствата. От корпорацията потвърдиха, че бюджетите на някои от отделите са намалени, но други могат да се запазят, като това се изяснява в момента. „Както подчертахме миналата седмица, преоценяваме темпото на инвестиционните си планове за остатъка от 2020 г. и ще се фокусираме върху избора на няколко важни маркетингови усилия. Продължаваме да разполагаме със стабилен маркетингов бюджет, особено за дигиталната сфера“, коментира говорител.

Заради новините цената на акциите на Google се понижи с близо 2% в рамките на няколко часа.

Решението идва само седмица след като главният изпълнителен директор на Alphabet, Сундар Пичай, обяви, че най-голямата търсачка в света ще оттегли част от инвестициите си до края на годината, както и, че временно няма да назначава нови кадри с постоянен договор. Тогава той не предупреди за драстичните промени в маркетинговия бюджет, а единствено отбеляза, че ще намалеят средствата за „незначителен маркетинг“.

Годишният отчет на Alphabet показва, че през 2019-а Google е похарчил 18.5 млрд. долара за маркетинг и продажби.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ