Персонален брандинг? Гордън Рамзи знае как!

Персонален брандинг? Гордън Рамзи знае как!

Ако някой ви помоли да назовете световноизвестен шеф-готвач, какво ще му кажете? Гордън Рамзи? Джейми Оливър? Марта Стюарт? Може би ще се сетите и за Антъни Бурдейн, Волфганг Пък или Санджив Капур. Обзалагам се, че някой, който не е кулинарен антусиаст, ще се сети за кулинарния маестро Жоел Робушон например.

Тези хора са много добри в това, което правят, но защо Рамзи е познат по целия свят? Може би е клас над останалите, но се съмнявам – всички тези кулинарни гении сами по себе си са професионалисти. Причината е маркетингът.

Гордън Рамзи има четири популярни телевизионни предавания: „Кошмари в кухнята“, „Кухнята на Ада“, „Мастършеф“ и „Думата с „ф“. Той е отговорен за излъчването им в САЩ и Обединеното кралство. Познат е и от предаванията, които прави със семейството си, както и заради десетките специални и много популярни гости, които е канил в тях, появявал се е и в няколко филма и в други предавания, но като гост.

И това съвсем не е всичко – кулинарният гуру е автор на 26 книги, има два YouTube канала, свързани с името му – Kitchen Nightmares със своите 4.15 млн. абоната и Gordon Ramsay с 12.5 млн. абоната, като само в личния си профил е събрал повече от 20 млрд. гледания под видеата си. Към момента притежава общо 35 ресторанта по света, познати в невероятната си храна.

Така се оказва, че 53-годишният Рамзи не е добър само в готвенето, но и в това да го промотира пред публиката. Той отговаря на това, което тя иска – драма, приключение, напрежение, и е страхотен пример за персонален брандинг. Гордън демонстрира, че е важно да си добър в това, което правиш, но е жизненоважно да го продаваш добре. Продавайте уменията си, накарайте другите да разберат кои сте вие, точно като него. Затова никой извън кулинарната индустрия няма да назове Жоел Робушон, когато го попитате за произволен шеф-готвач – той е неповторим в това, което прави, но няма същия ефективен персонален брандинг, който Рамзи използва.

По материал на Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ