Готова ли е вашата марка за "гореща разпродажба"?

Готова ли е вашата марка за гореща разпродажба?

Няма съмнение, че през последната година /поради пандемията от COVID-19/ е оставила страхотни уроци за отделите по маркетинг и продажби, които трябваше по принуда в условията на локдаун да открият различните стратегии в отговор на новите навици на потребителите.

Да, в тези условия малко компании са имали добре дефинирана стратегия за онлайн продажби, други едва ли са имали време да реагират. В Мексико, например, само в края на 2020 г. електронната търговия регистрира ръст от 81% в сравнение с предходната година, на обща стойност 316 млрд. песо. Продуктовите категории с най-голям ръст през тази година са: доставка на храна (66%), мода (57%), красота и лични грижи (52%), сочат резултатите от проучването за онлайн продажби 2020, изготвени от Мексиканската асоциация по продажби онлайн (AMVO).

Следователно, днес повече от всякога марките трябва да продължат да укрепват своите дигитални стратегии в събития като "горещата разпродажба", защото тенденцията е онлайн продажбите да продължават да нарастват през следващите години. Но какви стратегии трябва да възприеме една марка, за да направи електронната си търговия по-успешна? На какви аспекти трябва да се съсредоточи, за да постигне този преход, без да се провали в опита? Какви инструменти могат да ви помогнат да направите кампаниите си по-ефективни?

В момента има четири аспекта, които могат да помогнат на марките да подобрят своите кампании и онлайн продажби. Ето какви са те. 

Кампании 

Един от аспектите, които стават релевантни, е да се проведат конкретни кампании за този тип събития, да се консолидират инструменти, които позволяват проследяване на поведението на потребителите, за да се генерира по-голямо влияние върху онлайн продажбите или във физически магазини.

Понастоящем има нови инструменти, които поддържат кампаниите за електронна търговия, за да имат по-голямо навлизане сред потребителите, те се състоят в използването на микро-влиятелни фактори. В различни проучвания е доказано, че потенциалните клиенти са по-склонни да слушат препоръките на човек, на когото те се възхищават и се доверяват, отколкото такива в реклами или други съобщения, така че не бива да избягвате включването на този тип ресурси в своите стратегии. 

В момента на пазара има платформи, които предлагат инструменти за маркетинг с влияние върху ефективността, чрез които марките могат да се запознаят с тази информация и да оценят резултатите, без да плащат за това, което не добавя стойност към марките по отношение на рентабилността. Тези платформи ги улесняват при проектирането, изпълнението и измерването на кампании с инфлуенсъри като използват 100% технология, която им позволява да предлагат на марките да плащат само за резултати по модела Cost per Action (CPA). 

Така компаниите могат да достигнат до голям брой нови потребители, чрез кампании за инфлуесър маркетинг и за относително кратки периоди е възможно да се получат стотици нови клиенти и да се увеличи броят на потенциалните клиенти. 

Омниканал

Потребителите сега са все по-взискателни, търсейки непосредственост и ефективност в комуникационните канали на марките, които ги интересуват. Следователно компаниите, които имат своя онлайн магазин, трябва да включат omnichannel в стратегията си, за да предложат по-добро пазаруване на своите клиенти.

Докладът за намерение за покупка на AMVO Hot Sale 2021 показва, че 9 от 10 потребители планират да закупят продукти и услуги, съчетаващи физическия и цифровия канал, тъй като omnichannel все още е уместен и покрива различни цели.

Поради тази причина, повече от всякога, марките трябва да се притесняват да създадат уникални преживявания за потребителя във всяка точка на контакт, което им позволява да взаимодействат с компанията и по този начин да могат да предават увереност, за да постигнат висока степен на лоялност (физически магазин , уебсайт, мобилни приложения, социални мрежи и кол център).

Сигурност

Сигурността е ключов елемент в доверието на купувача. Поради тази причина компаниите трябва да гарантират, че техните уебсайтове са защитени, тъй като това не само ще даде на потребителите си сигурност и увереност при покупката, но също така и че данните и парите им не са в опасност.

Смята се, че 8 от 10 потребители на интернет са направили покупка онлайн през 2020 г., където офертите, удобството и цената са били ключовите задействания, а 64% от тях са заявили, че са увеличили доверието си в покупки, направени по електронен път, според проучване, което IAB Mexico проведе съвместно с консултантската фирма Kantar.

В резултат на това компаниите трябва да залагат на приемането на технологии, иновации и диверсификация на продукти и услуги, за да осигурят безопасни и гъвкави плащания, тъй като електронните измами се увеличават с налаганите ограничения. Според данни на Банката на Мексико страната е на осмо място в световен мащаб по това престъпление. 

Информация

За да бъдете успешни в онлайн продажбите, няма по-добра стратегия от това да имате потребителска страница. Като се има предвид това, е важно компаниите да предоставят цялата информация за своите продукти и услуги.

Във връзка с това трябва да имате висококачествени изображения на въпросния продукт, както и подробности за неговата наличност, характеристики (като измервания, цвят и др.), срок на доставка, гаранция, цена, дали е на отстъпка или има промоция. 

Също така е важно те да установят на своите уебсайтове информация относно пратките, ако те са безплатни или имат допълнителни разходи. Важно е да се отбележи и какви са стъпките в процеса за връщане на продуктите, ако те имат гаранция, наред с други. Тези подробности опростяват и улесняват потребителското изживяване при пазаруване.

"Горещата разпродажба" е възможност за компаниите да подобрят своите сайтове и да консолидират своята електронна търговия. Важното е марките да вземат предвид действия, които ги карат да се различават от конкуренцията си. 

Източник: entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ