Влез, анализирай, печели!

Влез, анализирай, печели!

И през новата година Google Analytics ще продължи да бъде важен инструмент от работата на всеки маркетинг мениджър, полезен за максимизирането на резултатите на брандовете онлайн. Този софтуер предоставя десетки ключови за всеки бизнес анализи, свързани с трафика към корпоративния уебсайт, най-популярните страници, поведението на потребителите и т.н.

Ако все още не сте го пробвали, ето какво трябва да знаете при първите си стъпки.

Какви данни отчита?

  • Демографски характеристики на аудиторията. Локация, интереси, браузър, устройство, възраст, предпочитания при покупки, пол
  • Ангажираност на аудиторията. Кои страници посещават, на кои линкове кликат, колко време остават на една уебстраница, какви действия предприемат в рамките на уебсайта (абонамент за нюзлетър, добавяне на продукт в кошницата, регистрация и т.н.)
  • Източници на трафик. Директен, платена реклама, имейл, органично търсене, социални мрежи или чрез други уебсайтове.
  • Резултати за уебсайта. Най-преглежданите страници, средно прекарано време на всяка уебстраница, страницата с най-нисък резултат, ефективността на зареждане

Как се настройва акаунт?

Влезте в началната страница на Google Analytics и създайте нов акаунт. От секцията User Management можете да добавите още администратори. След това ще получите индивидуален код, с който да проследявате уебстраниците си. Копирайте го и го поставете в полето за изписване на уеб адрес във всяка страница, за която искате да получавате резултати в платформата. След това ще започнете да виждате данни в реално време.

Значимите метрики

  • Сесиите. Групата действия, които един потребител прави в уебсайт в определена времева рамка.
  • Продължителност на сесиите. Средното време, прекарано в извършване на една сесия в уебсайта ви в определена времева рамка.
  • Потребителите. Броят посетители, нови и стари, които влизат в уебсайта в определена времева рамка.
  • Преглежданията. Едно преглеждане се отчита всеки път, когато потребител посети определена страница на уебсайта.
  • Конверсии. Изпълнението на поставените ви цели, като например правене на регистрация в уебсайта ви или извършване на покупка.
  • Bounce Rate. Броят сесии в една страница, разделен на общия брой на всички извършени на уебсайта сесии.

Още информация можете да видите тук.

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ