Знаеш ли кой съм аз?!

Знаеш ли кой съм аз?!

Наскоро бях свидетелка на случка, свързана с един банков касиер. Когато клиент помоли да изтегли голяма сума от парите си, тя поиска личната му карта, както е според правилата. В отговор, той се разкрещя: „Знаеш ли кой съм аз?! Аз съм сенатор!“. Тя беше смаяна. Знаеше името му – беше гласувала за него, но просто не успя да го разпознае на живо и беше ужасена от отношението му. Той продължи да я мъмри, докато не пристигна мениджърът. Когато напусна, вече беше получил парите си, но изгуби вота ѝ на следващите избори.

Когато стартирате вашия персонален бранд или вече сте в процес на неговото добро утвърждаване, е важно да поддържате професионален маниер. Това може да звучи очевидно, но е по-лесно, отколкото си мислите, да изгубите респекта на аудиторията си. И никога не бива да приемате, че ако имате достатъчно последователи, е добре да разгневите някои от тях.

Брандингът накратко е последователната маркетигова идентичност на един продукт или услуга. Ако имате персонален бранд, казвате: „Имам нещо, което ще ви помогне!“. Ако добавите „но се махайте, ако ще крадете идеите ми“, карате почитателите ви да се чувстват като крадци. Ако се отнасяте с тях като с пешки, накрая ще ги загубите. Разбира се, ако някой е трол или се държи обидно, определено го игнорирайте и/или го блокирайте.

Ето как да ангажирате последователите си като част от персоналния ви бранд:

Благодарете им за техния принос

Поставих си за цел винаги да благодаря на хората за всякакъв вид обратна връзка, независимо дали позитивна или негативна, полезна или безполезна. Успешните брандове демонстрират достъпност и същото важи и за персоналните.

Оценявайте това, че вдъхновявате хората

Това не означава, че трябва да толерирате плагиатството, но ако някой пише по същата тема, за която и вие, това не е кражба. Успешните брандове приветстват конкуренцията. В крайна сметка, имате уникален глас, който никой друг не може да притежава, нали?

Фокусирайте се върху собственото си съдържание

Следвайки това, трябва да се почувствате горди с успеха си и да го оставите да блесне. Последователите ви искат да виждат идеите, в които са се влюбили, а не оплакванията ви колко лоши са хората с вас. Драмата е чудесен начин някой да спре да ви следва. Успешните брандове се фокусират над собствената си история и оставят драмата в прахта.

 

Помнете – персоналният бранд е инструмент, чрез който да споделята работата си и да разширявате аудиторията си. Никога не трябва да се насочва срещу последователите, дори и лошите. Водете се от автентичността и в крайна сметка ще откриете, че не ви интересува конкуренцията, камо ли троловете.

 

Рейчъл Уейн за Medium.com, превод: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ