Имейлът все още е на власт

Имейлът все още е на власт

Имейлът все още е на власт

Преди да стана предприемач, имах дълга кариера като маркетинг мениджър. През това време започнах да следя отблизо няколко компании, които се откроиха като лидери в B2B маркетинга. Един от тях е Gartner, пише Арън Маркс в статия за Inc. Той разказва за анализ от Gartner, на който попаднал наскоро, за това как да се стимулира по-добро генериране на търсенето. Предизвикателството с тези отчети е, че те обикновено са много фокусирани върху предприятието. В работата си като маркетингов консултант за малък бизнес много повече ме интересува какво означават тези констатации за лидерите на малкия бизнес. Имайки това предвид, ето вижте какво могат да научат предприемачите от този доклад.

Имейлът все още е крал 

Всяка година чувате много хора, които предричат ​​смъртта на имейла. Е, имейл маркетингът продължава да блести – всъщност това беше единственият най-ефективният канал през 2021 г. Ако сте намалили имейлите или просто те не са били приоритет за вашия бизнес, сега е моментът да започнете да инвестирате в тях.

Мислете отвъд имейлите и бюлетините 

Gartner отбелязва, че респондентите споменават предизвикателства "при напасването на стратегията си за електронна поща с правилните съобщения". Ето защо трябва да създадете по-сложни кампании, които са тясно съобразени с проблемите и предизвикателствата, с които се сблъскват вашите клиенти – и как ги решавате уникално. 

През повечето време малките фирми правят само основен имейл маркетинг, като изпращане на месечен бюлетин плюс от време на време "взрив" в целия списък, когато имат нещо голямо, което искат да кажат. Днес купувачите очакват повече и ако вие не предоставите това, един от вашите конкуренти с радост ще го направи и ще ви вземе бизнеса. 

Време е да разнообразите своя маркетингов микс 

Вашият текущ маркетингов план може да се съсредоточи върху малка шепа области. Много малки фирми, с които работя, прилагат няколко основни тактики, като търговски изложения, имейли и социални медии. Може би имат и блог, където от време на време публикуват статия. Чудесно е да започнете отнякъде, но най-успешните компании диверсифицират мястото, където харчат времето и парите си.

И така, как решавате какво да опитате след това? Добрата насока е да започнете, като разгледате това, което вече правите, което работи най-добре. След това помислете какви маркетингови тактики можете да използвате, които да ги допълнят. Например, ако правите много търговски изложения, можете да започнете да правите повече маркетинг със съдържание, така че можете да предложите своята електронна книга или бяла книга на хората, които срещнете на изложението. Ако социалните медии работят наистина добре, опитайте с нещо друго, което все още не правите, като например създаване на видео съдържание или публикуване на анкети, за да получите още повече ангажираност.

Вероятно не разбирате достатъчно добре клиентите си 

От десетките малки фирми, с които съм работил, мога да преброя от една страна тези, които положиха усилия да разберат дълбоко своите клиенти. Без дълбоко разбиране на клиентите, вие ще завъртите колелата си за продажби и маркетинг, без да получавате резултати.

Всеки клиент има различни нужди и желания и не можете просто да ги отгатнете. Отделете време да се отдръпнете и умишлено да разберете клиентите, като създадете персони на купувачи. Това, което научите от този процес, ще увеличи драстично резултатите, които получавате от вашите маркетингови усилия.

Активирането на цялата ви фуния е изключително важно

Когато започна да работя с нов бизнес, най-често срещаното нещо, което виждам, е, че техните съществуващи маркетингови усилия се фокусират само върху една част от фунията за продажби, пише Арън Маркс. Те може да публикуват в своя блог и социални медии, което позволява на върха на фунията, но пренебрегват да създадат казуси и демонстрации, които могат да подобрят дъното на фунията. Или може да са наистина добри в създаването на обезпечения за продажби и листове с данни, но се борят да създадат полезно, образователно съдържание.

Когато правите добре само една част от фунията, това ще ограничи силно резултатите от вашите продажби и маркетинг. Ако сте приоритизирали дъното на фунията, докато пренебрегвате горната част, нямате много потенциални клиенти, с които да споделите страхотните си брошури и листове с данни. И обратно, ако наистина се справяте чудесно с горната част на фунията, но дъното е донякъде забравено, ще привлечете добро количество потенциални потребители, но много малко от тях ще се превърнат в клиенти.

Използвайки своите потребители, бизнес лидерите трябва да започнат да разбират по-добре цялата си фуния, през която потенциалните им клиенти трябва да преминат, за да купуват от тях. Създаването на карта на съдържанието е чудесен начин да направите това: Вие идентифицирате съдържание в горната, средната и долната част на фунията, което трябва да имате, за да активирате своите купувачи. И тогава можете да оцените какви активи имате и какво все още трябва да бъде създадено. Казано просто, една непълна фуния ще доведе само до непълни резултати.

Учете се от най-добрите, за да подобрите маркетинга на вашия малък бизнес

Един от най-добрите начини да процъфтявате в маркетинга на вашия бизнес е да разберете какво правят големите компании, да го опростите и да го приложите към собствения си бизнес. Тези големи имена се насочват към няколко ключови тенденции и малките предприятия, които ги следват, ще пожънат големи награди. Увеличете усилията си по имейла. Диверсифицирайте отвъд маркетинга, който вече правите. Увеличете разбирането на клиентите си и използвайте това, за да създадете пълно изживяване във фунията. Ако можете да направите това, ще останете пред конкурентите си.

Източник: Арън Маркс, B2B дигитален маркетинг лидер и консултант, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ